کد خبر: 29723
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پیوند مردم بافرهنگ رضوی، گامی بلند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

منبع : لیزنا
معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از اقدامات فرهنگی به‌عنوان اولین گام در پیشگیری از وقوع و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نام برد.
پیوند مردم بافرهنگ رضوی، گامی بلند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، سرهنگ علیرضا الهامی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بابیان اینکه «اقدامات فرهنگی به‌عنوان اولین گام در پیشگیری از وقوع و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارد»، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی باهدف ترویج فرهنگ زندگی رضوی و سیره امام رضا(ع) توانست امام رضا(ع) را به‌مثابه بهترین الگوی زندگی به‌خصوص در بین نسل نوجوان و جوان معرفی کند.

 سرهنگ الهامی ضمن تقدیر از مشارکت مردم به‌ویژه مرزنشینان غیور استان در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: جلب مشارکت  چشمگیر مردم در این جشنواره و حضور خانوادگی در این رویداد ملی  و آگاه‌سازی افراد و آشنایی با سیره رضوی از راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت جامعه است.

وی تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی به ترویج مبانی عملی سیره ائمه معصومین(ع) و فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه کمک شایانی کرده است و  مردم می‌توانند با بهره‌گیری از آموزه‌های امام رئوف در زندگی، موجب رشد و توسعه فرهنگی جامعه شوند.

علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار با  اشاره به این نکته که «در شرایط کنونی دشمن مرزهای ما رو نشانه گرفته و قصد دارد بانفوذ از مرزهای کشور، فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را خدشه‌دار کند» گفت: مرزبانان نقش موثری در امنیت کشور برعهده داشته تا جامعه بتواند در زیر سایه آن به رشد فرهنگی و اسلامی برسد.

جهانی عنوان کرد: مردم استان همچون سال گذشته مشارکت گسترده‌ای در جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند و آثار زیادی از دورترین نقاط مرزی استان به دست ما رسید که نشان از علاقه و عشق به اهل‌بیت(ع) در شهروندان خراسان شمالی دارد.

 

وی از فرماندهی انتظامی و مرزبانی خراسان شمالی برای ایجاد و حفظ امنیت پایدار در این استان قدردانی کرد و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و نظامی را در جهت پیشبرد اهداف جامعه مؤثر خواستار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: