کد خبر: 29750
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 21:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اتوبوس های کتاب رسان برای مناطق محروم استان  البرز راه اندازی می شود

منبع : لیزنا
استاندار البرز و رییس انجمن کتابخانه های عمومی استان  البرز با حضور در برنامه آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی از برگزیدگان این دوره از مسابقات کتابخوانی تجلیل کرد.
اتوبوس های کتاب رسان برای مناطق محروم استان  البرز راه اندازی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان البرز، مهندس طهایی استاندار البرز با حضور در برنامه آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی از برگزیدگان این دوره از مسابقات کتابخوانی از 33 نفر از برندگان در حوزه انفرادی و در قالب خانواده های 2 تا 5 نفره تجلیل کرد.

آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی ظهر یکشنبه با حضورسیدحمیدطهائی، استاندار البرز و جمعی از مسئولان در سالن همایش های میلاد شهرداری برگزار شد، استاندار البرز در این آیین معنوی، حضور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را افتخار ایرانیان دانست و اظهار داشت: حضور پرخیر و برکت آن امام همام، ملجاء و پناهگاه ملت و کشورمان نورانی از فیوضات معنوی آن است.

طهائی در ادامه راه اندازی کاروان کتابخوانی رضوی به میزبانی استان البرز طی 6 سال اخیر را حرکت ارزشمند و ماندگار عنوان کرد که بسترساز قرب هر چه بیشتر به ارزش های دینی و معنوی در جامعه خواهد شد. 

گفتنی است در کل کشور بیش از 600 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که 14 هزار و 511 نفر از این تعداد متعلق به استان البرز بوده اند.

در بخش خانوادگی خانواده فاطمه محبوبی جوقان از نظرآباد، علی اکبر مسجودی از فردیس، سیده خدیجه  موسوی از کرج و خانواده فتح الله غیاثوند سالار آبادی از شهرستان ساوجبلاغ و همچنین در بخش الکترونیک نیز خانواده های محبوبه شیخ حسنی، ربابه پیش قدم و مهناز اسحاقی از کرج و خانواده احمد رضا سخایی از فردیس به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی و تجلیل شدند.

در بخش انفرادی نیز بصورت الکترونیکی زینب نوروزی افق، ناصر بهرام زاده، نیلوفر خوشنام راد، عابد یحیی پور، زهرا میرزاعلی به ترتیب از فردیس و کرج و اشتهارد و همچنین در قسمت مکتوب نیز شهلامقصودی دانیالی از ساوجبلاغ، پروانه اسدزاده و محمدپارسا کارگر از فردیس و ایلیا بختیاری و فرزانه زهره وندی نیا از کرج حائز رتبه های برتر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح در آیین اختتامیه جشنواره رضوی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در جشنواره رضوی گفت: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به صورت سالانه در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد با سعادت و سراسر نور عالم آل محمد(صل الله علیه و آله وسلم) حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(علیه السلام) در دهه کرامت (از یکم تا یازدهم ذالقعده) برگزار میشود که امسال به یاری خدای متعال نزدیک به 14 هزار نفر از مردم استان البرز در این برنامه شرکت کردند که از رشد 232 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بودیم که نشان از گسترش و علاقه مردم برای حضور در این جشنواره بزرگ دارد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز ادامه داد: در سال گذشته چهار هزار نفر حضور داشتند و در مدت دو سال گذشته موضوع مسابقه کتابخوانی را نهاد کتابخانه های عمومی بر عهده داشته و هر سال نسبت به سال قبل از رشد خوب و قابل توجه برخوردار است. هر چند امید وارم روزی برسد که بیش از 90 درصد مردم از استان در این جشنواره حضور یابند.

مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی استان البرز در این گفت: هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان البرز ذیل پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضاعلیه السلام به دو صورت کتبی و آنلاین برگزار شد که در بخش مکتوب 13هزار و 100 و در بخش الکترونیک 1هزار و 411 نفر شرکت کرده اند. هشت خانواده در بخش خانوادگی و ۸ بزرگسال، 3 نوجوان، ۶ کودک و ۸ کتابدار در بخش انفرادی این جشنواره عنوان برتر را کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الله فلاح با بیان اینکه انجمن کتابخانه های البرز به صورت مستمر با حضور استاندار البرز برپا می شود افزود: با بذل محبت و پیگیری هایی که استاندار محترم در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند تاکنون 90 درصد مصوبات این انجمن به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است و محور مدیریت کتابخانه های عمومی در استان به ریاست استاندار محترم هدایت و راهبری می شود. 

وی در خاتمه افزود: البرز به یک کتابخانه مرکزی نیاز دارد که با توجه به پیگیری های صورت گرفته، این اهتمام در مسئولان البرز وجود دارد و امید است بزودی این امر محقق شود. با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد راه اندازی اتوبوس های کتاب به مناطق محروم استان البرز هستیم تا همه بتوانند از فضلیت هم نشینی با کتاب بهره ببرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: