کد خبر: 30127
تاریخ انتشار: شنبه, 04 شهریور 1396 - 12:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیین تجلیل از شهدای مدافع حرم و تقدیر از خانواده شهید حیدری در آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
آیین بزرگداشت و تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم و خانواده سردار رشید اسلام شهید ذاکر حیدری در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
آیین تجلیل از شهدای مدافع حرم و تقدیر از خانواده شهید حیدری در آذربایجان شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، آیین تجلیل از شهدای مدافع حرم و تقدیر از خانواده سردار رشید اسلام، شهید ذاکر حیدری با حضور قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی؛ سرهنگ عباسقلی احمدزاده، رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت استان؛ سرهنگ اصلان خدایی، فرمانده بسیج کارمندی حوزه پنج شهرستان تبریز؛ شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و خانواده شهید مدافع حرم سردار ذاکر حیدری ۳۰ مردادماه در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم و حضور خانواده شهید حیدری گفت: امروز شاهد حضور افرادی با نگرش‌ها، ملیت‌ها و مذاهب متفاوت از نقاط مختلف دنیا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل هستیم که با تروریست‌های تکفیری مبارزه می‌کنند.

در ادامه، قاسم صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تقدیر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان جهت برگزاری این مراسم گفت: برگزاری چنین مراسمی در محیط‌های فرهنگی، باعث آشنایی بیشتر نسل جوان بافرهنگ ایثار و شهادت شده و چنین جلسات توجیهی، بهترین محل برای پاسخگویی به سؤالات ذهنی جوانان است.

صمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت‌ دلیرمردان مدافع حرم افزود: این جوانان در دامان انقلاب اسلامی و با تکیه‌بر فرهنگ غنی اسلامی تربیت‌یافته‌اند. اگر جلوی تکفیری‌ها در سوریه و عراق توسط مدافعین حرم گرفته نمی‌شد، اکنون ما باید درون مرزهای ایران و اهواز و خرمشهر با اینان می‌جنگیدیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: برای ایجاد و حفظ جمهوری اسلامی ایران، خون‌های زیادی ریخته شده است و دفاع در مقابل گروه تروریستی داعش، دفاع در مقابل رژیم غاصب اسرائیل و آمریکاست. همچنین فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه‌ها و ابزاری مانند نقد و بررسی کتاب بهترین روش برای این فرهنگ‌سازی است.

در ادامه این مراسم، سرهنگ عباسقلی احمدزاده رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در استان ضمن تبیین وضعیت فعلی سوریه و جایگاه ایران در منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با اقدامات صلح طلبانه و کمک به تأمین امنیت در منطقه، هم‌وطنان توحیدی را در یک جبهه قرار داده‌ است.

احمدزاده با اشاره به اسناد موجود در کتاب «نیمه پنهان» افزود: قبل از انقلاب اسلامی، بخش اعظم پتانسیل کشور، در اختیار بهاییان بود و رژیم غاصب پهلوی تمام تلاش خود را برای شکل‌گیری فرهنگ غیر اسلامی در این کشور به کار می‌بست. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، منافع اسراییل به خطر افتاد و آمریکا و اسرائیل برای جبران این شکست، توطئه القاعده را ایجاد کردند. گروهک تروریستی القاعده نیز با تفکر بهاییت، گروه‌های تکفیری جبهه النصره و داعش را به‌وجود آوردند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل گروه‌های تکفیری گفت: مهم‌ترین هدف آمریکا و اسراییل از ایجاد این گروه‌ها، انعکاس چهره نامناسب و خشن از اسلام و ایجاد حس اسلام‌ستیزی در میان مردم جهان است که با رشادت جوانان انقلاب اسلامی مانند شهید حججی این نقشه آن‌ها ناکام مانده و انشاالله با یاری خداوند به‌زودی بساط تکفیری‌ها برچیده خواهد شد.

 

گفتنی است؛ پخش کلیپی از شهید ذاکر حیدری و تقدیر از خانواده این سردار رشید اسلام، بخش پایانی این مراسم بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: