کد خبر: 30531
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 22:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از دو کتاب امازادگان شهرستان سمنان و  چهره ماندگار فوتبال نوشته جمشید صفاری رونمایی شد

منبع : لیزنا
آیین رونمایی از دو عنوان کتاب «امازادگان شهرستان سمنان» و  «چهره ماندگار فوتبال» نوشته جمشید صفاری با حضور سید عباس دانایی، فرماندار سمنان؛ شورای شهر، مدیران، اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولین در سالن استاد فرهنگ شکوهی کتابخانه مرکزی استان سمنان برگزار شد.
از دو کتاب امازادگان شهرستان سمنان و  چهره ماندگار فوتبال نوشته جمشید صفاری رونمایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی مهمترین دغدغه اهالی فرهنگ است،گفت: رسانه ها با حمایت از کتابخانه‌ها به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز در عصر تکنولوژی و پیشرفت، فضای مجازی جایگزین کتاب و مطالعه شده که باید در این زمینه چاره ای اندیشه شود، ابراز داشت: مشکل کتابخوانی رسانه های نوظهوری است که گریبانگیر اهالی فرهنگ شده است و باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده ظرفیت دستگاه های دولتی و خیران در افزایش سطح آگاهی مردم چاره ای تدبیر کرد.

وی ضمن بیان اینکه مردم فرهنگی سمنان به کتاب و مطالعه بسیار علاقمند هستند گفت: حضور گسترده مردم سمنان در جشنواره کتابخوانی رضوی و کسب مقام برتر کشوری نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی و آموزه های دینی در استان است.

سماکوش کتاب‌خوانی را عامل مهمی برای پیشرفت جوامع بشری معرفی کرد و گفت: بایستی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش خود را بیشتر کنیم، تأثیر برنامه های فرهنگی خصوصاً رونمایی، نقد کتاب، نشست های کتاب خوان بر فرهنگ کتاب‌خوانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می توانند بزرگ‌ترین کمک و فرهنگ‌سازی را به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه اختصاص دهند.

سیدجلال احمدپناهی،مدرس حوزه و دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه غدیرخم به عنوان بزرگترین عید مسلمانان مطرح است، اظهار داشت: عید مبعث آغاز رسالت و نبوت رسول اکرم(ص) و عید سعید غدیرخم به عنوان عید کامل شدن دین و اتمام نعمت برای همه مسلمانان مطرح است.

وی در رابطه با ارزش و اهمیت عید غدیر در اسلام اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است و اهمیت عید غدیر خم به خاطر امامت و ولایت است.

حجت الاسلام سیدجلال احمد پناهی درباره پیام غدیر عنوان کرد: پیام غدیر این است که در یک جامعه دینی زعامت و رهبری جامعه  باید به دست شایسته‌ترین افراد باشد و کسانی زعامت جامعه را به دست گیرند که از هر جهت توانایی داشته باشند امیدواریم تمام مسلمانان بتوانند به آنچه که پیام غدیر است، عمل کنند.

احمدپناه ی با اشاره به اهمیت مراسم رونمایی که نشان اهمیت قلم، نویسنده، کتاب، انتشار کتاب و مطالعه است افزود: این موارد، بخش اعظم علم و دانش است.

 مدرس حوزه و دانشگاه در مورد اهمیت قلم در قرآن اشاره کرد و گفت : کتاب و قلم باید در جهت خدا و کسب معنویت باشد، محتوای کتاب باید انسان ساز و در خور بشریت باشد .

وی با اشاره به کتاب ارزشمند امامزادگان شهرستان سمنان نوشته جمشید صفاری گفت : در این کتاب به زیارت و آداب آن اشاره شده است که در واقع زیارت قبور ائمه و امام‌زادگان یکی از موضوعاتی است که در زندگی همه اقشار جامعه و هر مذهب از جایگاه ویژه‌ای برخودار است و کسب معنویت در ریارت نهفته است.

احمدپناهی با اشاره به اینکه زیارت پیوند است و انسان گفته ها و نیازهای خود را با خدا در این اماکن مقدس بیان می کند افزود: ائمه و  امامان معصوم راز و نیاز را با هم دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد کتاب چهره ماندگار فوتبال از همین نویسنده گفت : دین اسلام با ورزش تعارض ندارد، هنر، ورزش و دین ملازم یکدیگرند.

احمدپناهی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت به مطالعه گفت: وظیفه ماست که با مطالعه و کتابخوانی به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

عباسعلی طالب بیدختی، عضو شورای اسلامی شهر سمنان و پیشکسوت ورزش فوتبال در این مراسم گفت : پیشکسوتان ورزشکار با عشق و علاقه فعالیت می کردند، همه همت و توان خود را در راه اعتلای ورزش استان بدون هیچ چشمداشت مادی به کار می گرفتند.

وی افزود: تاثیر شهدای ورزشکار سمنان مانند شهید عطاءالله رحمانی، شهید کیومرث نوری و مرحوم منصور صفاری در ورزش سمنان بر کسی پوشیده نیست.

طالب بیدختی با تاکید بر اینکه منصور صفاری با مربی گری توانای خود، نقش انبیاء را ایفا کرد گفت: کتاب تاریخچه فوتبال سمنان اولین بار به نگارش در آمده و بسیار ارزشمند است .

وی افزود: در این کتاب به زندگینامه 50 نفر از شهدای فوتبالیست و پیشکسوتان سمنان اشاره شده است .

جمشید صفاری نویسنده کتابهای نام برده در این مراسم گفت:  کتاب امامزادگان، بقاع متبرکه شهرستان سمنان را به انضمام تصاویر معرفی می کند.

صفاری با اشاره به اینکه مدت سی سال کارمند اداره اوقاف بوده است افزود:  علاقه مندی من در این حوزه باعث شد تا تالیف این کتاب تلاش نمایم تا مردم مذهبی سمنان با شناخت و معرفت بیشتری به زیارت این اماکن مقدسه مشرف شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: