کد خبر: 30787
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 مهر 1396 - 20:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از کتاب «حبیب مهمان باغ گیلاس» در کتابخانه اشراق دلیجان

منبع : لیزنا
به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولین استان مرکزی، کتاب «حبیب؛ مهمان باغ گیلاس» در کتابخانه عمومی اشراق دلیجان رونمایی شد.
رونمایی از کتاب «حبیب مهمان باغ گیلاس» در کتابخانه اشراق دلیجان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت هفته دفاع مقدس، کتاب «حبیب مهمان باغ گیلاس» نوشته محمود منصوری با حضور سرهنگ گلشن زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله؛ علی‌اکبر احمدی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام کاظم‌زاده، پدر شهیدان کاظم‌زاده و امام‌جمعه موقت شهرستان دلیجان؛ سرهنگ عسگری، فرمانده سپاه دلیجان؛ محمد عزیزی، سرپرست شهرداری دلیجان و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و اعضای خانواده‌های شهید حبیب حسنی و شهید مدافع حرم، هاشم شریفی در کتابخانه عمومی دلیجان رونمایی شد.

سرهنگ گلشن زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی برای حضور در خط مقدم هیچ اجباری وجود نداشت، زیرا برگشتی در کار نبود و همه رزمندگان حاضر در خط مقدم با اختیار خود این مسیر را انتخاب کرده بودند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم‌زاده امام‌جمعه موقت شهرستان دلیجان و پدر بزرگوار شهیدان احمد و محمدکاظم زاده از خاطرات خود به همراه فرزندان شهیدش در جبهه گفت و در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و بیان فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع)، پرداخت و همگان را به اهتمام و جدیت در انجام این فریضه الهی دعوت کرد.

محمود منصوری نویسنده کتاب «حبیب مهمان باغ گیلاس» ادای دین به شهدا و آرمان‌های شهیدان را ازجمله اهداف تألیف این اثر دانست و در ادامه با اشاره به بخشی از فضائل شهید حبیب حسنی، پیرامون کتاب و مراحل نگارش این اثر به ارائه توضیحاتی پرداخت.

مریم قجری سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان نیز در این مراسم گفت: حفظ و نشر آثار شهیدان و رزمندگان جنگ تحمیلی هم بر عهده رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و هم از وظایف سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی به شمار می‌آید.

قجری افزود: دفاع مقدس ثمره قیام و نهضت امام حسین(ع) است و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل چه در بعد نظامی و چه در جنگ نرم یک وظیفه همگانی محسوب می‌شود.

رضا حسنی از همرزمان شهید، ضمن روایت عملیات پدافندی کانال ماهی در شلمچه و نحوه شهادت شهید حبیب حسنی گفت: ایمان و اعتقاد راسخ حبیب سبب شد از تعلقات دنیوی دل بکند و به وصال محبوب خود یعنی خداوند متعال برسد.

در ادامه نیز محمدرحیم شریفی فرزند شهید هاشم شریفی از مدافعین حرم تیپ فاطمیون و عضو کتابخانه عمومی اشراق با قرائت نامه‌ای از جانب خود و برادر کوچک‌ترش علیرضا برای پدر شهیدشان، ضمن دعوت از فرزندان شهدا به صبوری، استقامت و الگوگیری از کودکان و نوجوانان عاشورا، اعلام کرد که راه پدر را ادامه خواهد داد.

در بخش پایانی برنامه نیز ضمن رونمایی از کتاب «حبیب مهمان باغ گیلاس» از پدر شهید بزرگوار حبیب حسنی و محمود منصوری، نویسنده کتاب با اهدای لوح، تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: