کد خبر: 31158
تاریخ انتشار: جمعه, 28 مهر 1396 - 13:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد

منبع : لیزنا
دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های استان هرمزگان با محوریت بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.
جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در سال جاری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و کارشناسان ستادی با هدف حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت های کتابداران و رؤسای ادارات شهرستان جهت رشد شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌های استان بر حفظ وحدت در میان همه کارکنان در سطح استان تأکید کرد: همدلی و همکاری همه همکاران رمز موفقیت در دستیابی به اهداف متعالی نهاد کتابخانه های عمومی است که همان گسترش آگاهی و بصیرت با کتابخوانی و مطالعه مفید است.

در ادامه امیرحسین حیدری رئیس اداره امورکتابخانه‌ها و همکاری‌ها، نکاتی را در خصوص برگزاری فعالیتهای فرهنگی به صورت مستمر و هدفمند، ارتقاء سطح کمی و کیفی نشست‌های کتابخوان، برنامه ریزی جهت پربارتر کردن کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و کتابخوانی، جذب کتب اهدایی و بازدیدهای مستمر رؤسا از کتابخانه‌های عمومی شهرستانها مطرح کرد و خواستار مشارکت بیشتر کتابخانه‌های سراسر استان در برنامه‌های فرهنگی مدنظر نهاد کتابخانه‌های کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شد.

در ادامه این جلسه کارشناسان حراست، آمار و پژوهش، اداری مالی، امین اموال، فناوری اطلاعات و روابط عمومی به بیان مباحث تخصصی حوزه کاری خود پرداختند و به سؤالات رؤسا پاسخ دادند.

در پایان نیز رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان ها به بیان مشکلات کتابخانه‌های عمومی پرداختند و گزارشی از وضعیت رف خوانی کتابخانه‌های عمومی استان، جلسات انجمن شهرستان، فعالیت های فرهنگی و ... ارائه دادند.

عدم نصب نرم افزارهای مجازی بر روی سیستم‌های اداری، برگزاری جلسات مستمر با معاونان پرورشی آموزش و پرورش، جذب کتب اهدایی از اعضاء و سازمان ها، برگزاری ماهانه حداقل دو جلسه انجمن در شهرستان ها و... از مصوبات مهم این جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: