کد خبر: 31894
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 آذر 1396 - 16:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب تفسیر حکمت اثر آیت الله حسینی بوشهری رونمایی شد

منبع : لیزنا
به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار سه شنبه درآیینی از کتاب «تفسیر حکمت» اثر جدید آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.
کتاب تفسیر حکمت اثر آیت الله حسینی بوشهری رونمایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، سه شنبه سی ام آبان ماه با حضور دکتر زرین فر معاون توسعه ومنابع انسانی استاندار، هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر،، حجت الاسلام محمدی امام جمعه کاکی، مدیر کل صدا و سیما، جمعی از اساتید دانشگاه، روحانیون، کتابداران، دانشجویان و اصحاب رسانه در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

سید علی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با عرض تبریک این روز و همچنین آغاز هفته شجره طیبه بسیج، حادثه غمبار زلزله کرمانشاه و درگذشت جمعی از هموطانانمان را تسلیت گفت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با یادکرد درگذشت فیلسوف گرانقدر آیت الله طباطبایی گفت: امیدواریم همه ما کتابداران، نویسندگان و پژوهشگران با تأسی از این عالم وارسته که توانست با مجاهدت فراوان بعد از 23 سال کتاب المیزان را به رشته تحریر درآورد وی را الگویی ارزشمند برای خود قرار دهیم.

سید علی هاشمی افزود: کتابداران هادیان جامعه بشری برای دسترسی و بهره گیری از تمدن عظیم بشری یعنی کتاب هستند و کتاب حاصل سال ها تلاش و تجربه نخبگانی است که عمرشان را در تفکر و اندیشه این تمدن بوده است.

ایشان عنوان کرد: کتابدار مثل باغبانی است که هرگاه اراده کند می تواند در میان غنچه های این بوستان غنچه ای بچیند و در جمع دانشمندانی حضور دارد که هر لحظه می تواند از دریای معرفت آنها معرفتی پیدا کند.

هاشمی گفت: امسال 3 نفر از هم استانی های ما در هفته کتاب برای بوشهر افتخار آفریدند، صدیقه جعفرزاده در کسب عنوان مسئول نمونه کشوری كتابخانه نهادی، علی دهقان در کسب مقام برتر کشوری در بخش خلاقيت و اقدامات ويژه کتابخانه ای و علی عباسی در کسب عنوان کتابخوان نمونه کشوری،  که در اینجا از تلاشهای خالصانه و شایسته ایشان تقدیر می کنم.

وی بیان داشت امروز مفتخریم که با کار و تلاش توانسته ایم در پروسه یکساله در حوزه فضای کتابخانه ای4.9 ، امانت 14.6 ، منابع 4.9 و عضو 5.3 درصد رشد داشته باشیم.

سید علی هاشمی افزود: سال گذشته سه هزارو 400 برنامه با اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، جلسات نقد و بررسی کتاب، مسابقات کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، کارگاه های قصه گویی و رونمایی کتاب در کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد  که برگزاری جشنواره ملی رضوی با رشد صد در صدی کارنامه درخشانی را در معرض دید قرار داده است.

هاشمی بیان داشت: یکی از تدابیر نهاد توجه به اندیشه و فکر کتابداران است که همین امر سبب کارآمدی بیشتر کتابداران گردیده است.

ایشان گفت: امروز به نیاز اعضای کتابخانه توجه ویژه ای می شود به گونه ای که اگر کتابخانه ای تک شیفت اداره گردد، انتخاب شیفت صبح یا عصر برابر با نیاز عضو تنظیم می شود.

هاشمی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تدبیر لازم به بخش کودک توجه بیشتری کرده است و این مهم منبعث از دقت نظر و هوشمندی و برنامه ریزی بر مبنای فکر و اندیشه و تحقیق و تجربه است چرا که بر این عقیده ایم که اگر کودک امروز کتابخوان شد زنان و مردان فردای جامعه کتابخوان خواهد بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا چشم انداز نهاد در سال 1404 را که کسب رتبه پانزدهم جمهوری اسلامی ایران در جهان است را محقق نماییم.

 

ایشان گفت: هم اکنون در استان بوشهر 66 درصد آن سهم حاصل شده است که با تکمیل کتابخانه های سیراف ، بهمنی ، شیرینو، بوشکان ، بادوله ، عامری ، و دوراهک در این استان که در حال احداث یا جانمایی است به 73 درصد خواهد رسید و سهم 27 درصد باقیمانده که با احداث 23 کتابخانه دیگر محقق خواهد شد، استان بوشهر توانسته است سهم صددرصدی خود را به انجام برساند.

هاشمی ضمن تجلیل از فرمانداران و شهردارانی که به مقوله مهم تأمین اعتبار و پرداخت سهم نیم درصدی اقدام کرده اند، گفت:اگر می خواهیم دغدغه رهبر فرزانه انقلاب را به حداقل برسانیم باید همه نهادهای دولتی و نهادهای مدنی دست به دست هم بدهند.

هاشمی در پایان ار خداوند متعال مسئات نمود که به کتابداران توفیق دهد بیش از گذشته در انجام رسالت سترگشان گان بردارند.

 در این مراسم از کتابحکمت اثر جدید آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.

 مولف این کتاب درگفت وگوی تلفنی با برگزار کنندگان این آیین گفت: سهم کتاب و کتابخوانی در جامعه قابل قبول و مطلوب نیست و برای ارتقای این شاخص نیازمند تلاش جمعی فرهنگ دوستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: کشوری برتر است که علم و اندیشه درآن جامعه سرآمد باشد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آیین روز کتاب یادآورشد:کتاب تفسیر حمکت، تفسیر قرآن کریم، جلد اول مربوط به سوره حمد است که با نگاه اخلاقی به آیات قرآن تالیف شده است.

نماینده مردم استان بوشهر درمجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: درهمین راستا مجموعه سوره ها و آیات قرآنی در آینده به ترتیب تفسیر و در اختیار خوانندگان و اصحاب فکر و اندیشه قرار خواهد گرفت.

حسینی بوشهری ادامه داد: باید قدردان نعمت الهی از فضایی که به برکت انقلاب اسلامی برای پژوهشگران و محققان فراهم شده است باشیم.

امام جمعه کاکی نیز در این آیین گفت:کتاب محصول علمی و حافظه بشریت را نسل به نسل منتقل می کند.

حجت الاسلام محمد محمدی افزود:کتابخانه بوستان اندیشه ورزی و زیربنای توسعه همه جانبه است.

وی یادآورشد: نویسندگان با نیازسنجی و تالیف آثار کاربردی نقش مهمی در افزایش میزان سرانه مطالعه کتاب دارند.

امام جمعه کاکی گفت: بهبود وضعیت معیشت و استخدام کتابداران و ارتقای جایگاه کتابخوانی نیز در ایجاد انگیزه و خلاقیت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر است.

در این آیین از خانواده های دو شهید مدافع حرم استان بوشهر محمد احمدی روشن و عبد محمد رضایی با اهد لوح سپاس قدردانی شد.

 

همچنین راضیه حیات، فائزه دانشور، زیبا باباعلی، لیلا رستمی، حمیده حسینی، فاطمه حاجب و محمد افراسیابی مسوولان کتابخانه های وحدتیه، روستای سمل، جم، براجان، گورک سادات، عالیشهر، بندر امام حسن و نیروگاه اتمی بوشهر تجلیل شدند

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: