کد خبر: 33465
تاریخ انتشار: شنبه, 12 اسفند 1396 - 13:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای طرح «باهم بخوانیم» در کتابخانه روستایی پیامبر اعظم (ص) شهر تشان استان خوزستان

منبع : لیزنا
 هم‌زمان با ایام فاطمیه و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، اجرای طرح «باهم بخوانیم» در کتابخانه روستایی پیامبر اعظم (ص) شهر تشان آغاز شد.
اجرای طرح «باهم بخوانیم» در کتابخانه روستایی پیامبر اعظم (ص) شهر تشان استان خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، نرگس موقرپور، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان از آغاز اجرای طرح «باهم بخوانیم» در کتابخانه روستایی پیامبر اعظم (ص) شهر تشان خبر داد و گفت: این برنامه بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند و با محوریت ۲۰ کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی- ایرانی برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از بهمن‌ماه ۹۶ به مدت ۱۲ هفته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  کتابداران حاضر در این طرح در طول برگزاری، اطلاعات اعضای گروه‌های ۱۲ نفره خود و سپس کتاب‌های انتخاب‌شده توسط این اعضا را در سامانه مخصوص این طرح وارد می‌کنند و سپس با تکمیل پرسشنامه‌های طراحی‌شده، ارزیابی خود از عملکرد اعضای گروه را به‌صورت هفتگی ثبت خواهند کرد.

موقرپور اضافه کرد: تدوین سیر مطالعاتی و انتخاب ۲۰ کتاب جذاب و خواندنی، اولویت دادن به مناطق کمتر توسعه‌یافته برای اجرای طرح، طراحی سامانه پشتیبانی و گزارش‌گیری به‌منظور رصد لحظه‌به‌لحظه فرآیند اجرای طرح و پشتیبانی کامل از کتابداران مجری ازجمله ویژگی­های طرح «باهم بخوانیم» است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان عنوان کرد: طرح باهم بخوانیم برای اولین بار، پس از برگزاری یک دوره آموزشی سه‌روزه در شهریورماه سال ۱۳۹۶ و آشنایی کتابداران با ملزومات این طرح، در بهمن‌ماه سال جاری در ۹۸ کتابخانه عمومی مستقر در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور به اجرا درآمده است که طی آن اعضای ۹ تا ۱۲ ساله این کتابخانه­ها در گروه­های ۱۲ نفری، در جریان این سیر مطالعاتی هدفمند قرار گرفته و از آن بهره‌مند می­شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: