کد خبر: 34862
تاریخ انتشار: شنبه, 12 خرداد 1397 - 15:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران

منبع : لیزنا
با حضور مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور اولین نشست هم‌اندیشی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران به میزبانی کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) پاکدشت برگزار شد.
برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، اولین نشست هم اندیشی هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با حضور اسماعیل جانعلی پور مدیر کل فرهنگی نهاد، اکرم نادری معاون اداره کل کتابخانه‌های استان تهران، سعید مجیدی کارشناس فرهنگی ستاد مرکزی، کارشناسان اداره کل، روسای ادارات و کتابداران شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا و پاکدشت در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در ابتدای جلسه اکرم نادری معاون اداره کل با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان گفت: اداره کل کتابخانه‌ها با ارسال اقلام تبلیغاتی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای تمام کتابخانه‌های عمومی استان بسترهای لازم جهت شروع این دوره از جشنواره را فراهم کرده که به امید خدا با همت مسولان و کتابداران عزیز شاهد حضور حداکثری عموم علاقمندان خواهیم بود.

به گفته نادری، برگزاری جلسات هم‌اندیشی جشنواره با حضور تمام مسئولان کتابخانه‌ها در استان، برگزاری جلسات مشترک با نهادها و دستگاه‌ها، بانک‌ها و سایر حوزه‌ها در سطح مدیران ارشد برای به جلب نظر، همکاری و مشارکت مادی آنها، توجه ویژه به ظرفیت عظیم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای برگزاری موفق و پرشور جشنواره، از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی اداره کل کتابخانه‌ها در حال اجراست.

وی افزود: در همین راستا نشست‌های هم اندیشی در چهار ناحیه شمال، شرق، غرب و جنوب استان با حضور روسای ادارات و مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برنامه ریزی شده که امروز شاهد اولین نشست با حضور چهار شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت هستیم.

سپس اسماعیل جانعلی‌پور ضمن تشکر از حضور روسای ادارات و مسولین کتابخانه‌ها؛ ارائه جزئیات هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ایجاد فضای گفتگو در راستای برگزاری مثمرثمر هشتمین دوره جشنواره را از اهداف خود جهت برگزاری این جلسه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری اینگونه جلسات ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف دوره‌های پیش شاهد رشد حداکثری مشارکت مردمی در این دوره باشیم. 

جانعلی‌پور در ادامه سخنانش به بیان گزارشی از میزان شرکت‌کنندگان در دو دوره قبل جشنواره رضوی پرداخت و گفت: وقتی آمار میزان مشارکت مردم در دوره قبل را در چهار شهرستان پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک بررسی کردیم به نکته جالبی برخوردیم؛ آمار مردمی که در مسابقه شرکت کرده بودند بیش از اعضای کتابخانه‌ها بوده و این نشان از انجام تبلیغات خوب و برقراری ارتباط مفید شما کتابداران عزیز است.

وی افزود: امسال در سومین سال جشنواره کتابخوانی رضوی به بلوغی رسیده ایم که می توانیم تعداد بسیاری از مردم را به سوی کتابخوانی جذب کنیم؛ برای هر کتابخانه دو نسخه از هر کتاب ارسال شده؛ کتابهای بریل و نسخه گویا منابع مسابقه نیز تهیه شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: