کد خبر: 35435
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 تیر 1397 - 10:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه استاندار بوشهر با انجمن کتابخانه های عمومی استان

منبع : لیزنا
 عبدالکریم گراوند در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمندی است که البته این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی است.
برگزاری جلسه استاندار بوشهر با انجمن کتابخانه های عمومی استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان بوشهر به ریاست گراوند استاندار بوشهر و با حضور هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، عوض پور معاون برنامه ریزی استانداری و سایر اعضای انجمن برگزار شد.

سید علی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در ابتدا ضمن تشکر از استاندار در تشکیل این جلسه گزارشی از وضعیت کتابخانه های در حال ساخت استان را ارائه داد.

مدیر کل کتابخانه های استان از تاکید و اهتمام گراوند در تسریع تکمیل ساختمان کتابخانه 2 هزار متری بوشهر تشکر کرد و گفت: پروژه ساخت کتابخانه شهر دوراهک 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: ساختمان کتابخانه شهر سیراف نیز تکمیل شده است که در صورت تجهیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

ایشان با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: درحالی هشتمین دوره این جشنواره در استان بوشهر در حال برگزاری است که سه دوره اخیر آن توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان اجرا شده است.

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد: میزان مشارکت سال گذشته نسبت به سال قبل از آن دوبرابر افزایش داشته است که امیدوارم با مساعدت دستگاه های فرهنگی و تبلیغاتی استان شاهد مشارکت بیشتر بوشهری ها در دوره اخیر باشیم.

وی تصریح کرد در این مسابقه 7 عنوان کتاب برای رده های سنی مختلف معرفی شده است که علاقه مندان جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کتابخانه های عمومی و یا به این سایت مراجعه نمایند .

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمندی است که البته این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: کسانی که در راستای بهبود وضعیت کتابخوانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه فعالیت می‌کنند شایسته تقدیر هستند و امیدوار هستم به سمتی حرکت کنیم که سطح علمی جامعه روز به روز ارتقا یابد.

استاندار بوشهر خواستار حمایت نهادها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها از کتابخانه‌های عمومی شد و خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به حمایت از کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند و از شهرداران می‌خواهم الزامات قانونی را در این راستا به طور کامل انجام دهند تا کتابخانه‌ها با مشکلات کمتری مواجه شوند.

گراوند در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز بیان کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم در اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای این جشنواره همکاری کند چرا که بهترین مبلغ برای این جشنواره صدا و سیماست.

 وی ابراز داشت: اداره کل کتابخانه‌های استان در تشکیل منظم جلسات انجمن اهتمام خوبی دارد و امیدواریم با همراهی سایر اعضای انجمن و حمایت بیشتر از این نهاد شاهد اعتلای فرهنگ مطالعه در استان باشیم.

 استاندار بوشهر از احداث کتابخانه مرکزی در شهر بوشهر خبر داد و افزود: مرکز استان با توجه به ظرفیت موجود، نیازمند کتابخانه مرکزی بزرگ‌تر و با کیفیت مناسب‌تر است و در آینده شاهد ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی در بندر بوشهر خواهیم بود که انتظار دارم اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بوشهر و اداره کل کتابخانه‌ها با پیگیری بیشتر و موثرتر در راستای تسریع در احداث این کتابخانه همت کنند.

 

گراوند تاکید کرد: هم‌اکنون جای کتابخانه مرکزی با کیفیت در مرکز استان خالی است و کتابخانه مرکزی باید در محل مناسب که در دسترس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد احداث شود.

در این نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: