کد خبر: 35769
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 تیر 1397 - 12:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان استان خوزستان

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان با محوریت هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.
برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهبهان استان خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، نرگس موقرپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی بهبهان از برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان با حضور محمد حری، فرماندار و اعضای انجمن در محل فرمانداری شهرستان خبر داد.

در ابتدای این نشست،  نرگس موقرپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان با تشریح عملکرد تبلیغاتی و اطلاع رسانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتابخانه های عمومی در طول  دو ماه اخیر با ارتباط گیری و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با سراسر کتابخانه های عمومی کشور یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در حوزه کتاب را برگزار می کنند و با فرارسیدن ایام ولادت حضرت معصومه(س)  و روز دختر و میلاد با سعادت حضرت رضا (ع) این جشنواره طراوت خاصی به خود می گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح نذر کتاب بیش از 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شد. همچنین در طرح کتابخانه گردی در طول یک روز ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه ­های عمومی شدند.

در ادامه این نشست محمدحری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه­ های عمومی بهبهان گفت: بهبهان دارای سابقه فرهنگی بالایی است و مردم آن از دیرباز با کتاب وکتابخوانی عجین بوده­ اند و این سابقه معنوی شهر بهبهان را به دارالمومنین معروف کرده است. شایسته است سایر ادارات با کتابخانه های عمومی در برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و فعالیت های فرهنگی مشارکت بیشتری داشته باشند.

حری اضافه کرد: کتابخانه عمومی علامه طباطبایی بهبهان در سال ۱۳۴۳ تأسیس شد که قدیمی ترین کتابخانه عمومی استان است. این کتابخانه نسبت به سایر شهرستان های استان خوزستان وضعیت خوبی در زمینه امانت کتاب دارد اما این مساله نباید باعث رضایت مندی ما از وضعیت موجود شود؛ باید تلاش کرد سرانه مطالعه در بهبهان را به شاخص ها و استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.

فرماندار بهبهان ضمن تاکید بر لزوم کاربردی کردن جلسات انجمن کتابخانه های عمومی گفت: باید جلسات به سمت و سویی پیش برود که از حالت آماری و بیان گزارش عملکرد خارج شده و در جلسه پیشنهادات و راهکارهای توسعه کتابخوانی در شهرستان مطرح شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: