کد خبر: 36036
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 10:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شور و شوق کودکانه در خانه کتاب کودک و نوجوان فسا در فارس

منبع : لیزنا
خانه کتاب کودک و نوجوان کتابخانه عمومی دکتر بهشتی فسا، در هفته آخر تیرماه میزبان ویژه برنامه های متنوع کتابخوانی شد.
شور و شوق کودکانه در خانه کتاب کودک و نوجوان فسا در فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، مراسم افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت تابستان ۹۷ خانه کتاب کودک و نوجوان کتابخانه عمومی دکتر بهشتی، روز شنبه ۲۳ تیرماه با حضور اعضای فعال مسئولان و اعضای کتابخانه برگزار شد. در این مراسم تئاتر عروسکی «بسم الله» توسط «گروه هنری ایجاد»، اجرا شد. همچنین در پایان این مراسم فعالیت ها و کلاس‌های سه ماهه تابستان ۹۷ برای افراد حاضر به طور کامل توضیح داده شد.

کلاس های طراحی و نقاشی در دو گروه سنی کودک و نوجوان به صورت جداگانه نیز روز یکشنبه ۲۴ تیرماه، برگزار شد؛ همچنین کلاس «قصه گویی همراه با عروسک گردانی» با شرکت اعضای کودک در روز دوشنبه ۲۵ تیرماه تشکیل شد. در این کلاس کتاب «مژده گل» از منابع بخش کودک جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان قصه گویی شد. همچنین، چند نفر از کودکان داوطلب به اجرای قصه‌گویی از کتاب‌های مورد علاقه‌شان پرداختند.

در نشستی دیگر جمعی از کودکان مسجد حمزه فسا با حضور در کتابخانه، در مسابقه نقاشی جشنواره شرکت کردند. در این گردهمایی دوستانه ضمن معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب های «مژده گل» و «مهمان خراسان» برای کودکان قصه گویی شد.

افزون بر این در این روز با شرکت جمعی از اعضای فعال کتابخانه، جمع خوانی کتاب «مسافر هشتم» از منابع مسابقه بخش نوجوان جشنواره کتابخوانی رضوی انجام شد. در انتهای نشست اعضای شرکت‌کننده نظرات خود را در رابطه با کتاب بیان کردند. همچنین در این نشست اعضای کودک و نوجوان اسامی نویسنده‌ها، عناوین و ناشران فعال حوزه کودک و نوجوان را با دیگر دوستان خود به اشتراک گذاشتند.

کلاس «خلاقیت و کاردستی» از دیگر برنامه های خانه کتاب کودک کتابخانه دکتر بهشتی فسا بود که در این هفته برگزار شد. در این کارگاه ابتدا یک کتاب در رابطه با زندگی مارها و ویژگی‌های آنها به کودکان معرفی و سپس نحوه ساختن یک مار با استفاده از مقوا و کاغذ رنگی توسط مربی آموزش داده شد. همچنین نحوه ساخت جعبه‌های کادویی به کودکان رده‌های سنی بالاتر آموزش داده شد.

این در حالی است که کارگاه «دانشمند کوچک» نیز  با اجرای آزمایش ساده علمی با استفاده از وسایل و تجهیزات برگزار شد. در پایان کارگاه نیز کتاب دایرة المعارف مدرسه از منابع مرجع توسط کتابدار برای کودکان معرفی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: