کد خبر: 36217
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 10:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : لیزنا
همزمان با فصل تابستان، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در حال برگزاری است.
برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارشلیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، همزمان با فصل تابستان، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در حال برگزاری است.

اجرای طرح اوقات فراغت در کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) ساوه

 همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین تشویق به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهر ساوه به برگزاری کلاس‌های خوشنویسی، نقاشی، شاهنامه‌خوانی، قصه گویی و جمع‌خوانی کتاب اقدام کرد که اجرای این طرح مورد استقبال اعضا و خانواده هایشان قرار گرفته است.

جمع خوانی کتاب «تکریم ارباب رجوع از نظر آموزه های دینی» در روستای گرکان

به همت کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) و با حضور جمعی از بانوان، کتاب «تکریم ارباب رجوع از نظر آموزه‌های دینی» نوشته ابراهیم مختاری در روستای گرکان شهرستان آشتیان جمع‌خوانی شد.

سارا گزبلندی، مسئول کتابخانه امام خمینی(ره) گفت: در نگارش این کتاب با بررسی در آیات و روایات، ضمن تاکید بر تکریم و رعایت حقوق دیگران، واژه هایی چون اکرام و احترام، کمک و دستگیری، راه اندازی کار مشتری و... تبیین شده است.

کارگاه آموزشی «مهارت‌های فرزندپروری» در کتابخانه شهدای سنجان

با حضور بانوان شهر اراک، کارگاه آموزشی «مهارت‌های فرزندپروری» در کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد.

مرضیه بخشنده، مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: کارگاه های آموزشی مهارتهای فرزند پروری با هدف ارائه آموزش‌های لازم در خصوص شیوه صحیح تربیت کودک از دیدگاه قرآن، سنت و روانشناسی در ایام تابستان با حضور کارشناس بهزیستی و بانوان منطقه سنجان برگزار می شود.

بخشنده افزود: تربیت فرزند، تربیت خود انسان است. بنابراین اگر والدین خودشان را به خوبی تربیت کنند، از اصول و خصیصه‌های رشدی کودک آگاهی داشته باشند و بدانند در مقابل هر رفتار فرزند، چه واکنشی از خود بروز دهند و از تکنیک‌های فرزندپروری مطلع باشند، از تربیت فرزندانشان و رفتار مناسب آنان لذت برده و رابطه متقابل خوبی با کودک برقرار خواهند کرد.

وی ادامه داد: تکنیک‌های فرزندپروری روشی است که با کمک آن، والدین می‌توانند بهتر و مؤثرتر با فرزندان خود برخورد کنند.

مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: این کارگاه‌ها در ۴ مرحله از ابتدای امسال برنامه ریزی شده که مرحله اول با رویکرد امور مذهبی و دینی، مرحله  دوم با رویکرد امور تربیتی، مرحله سوم با رویکرد بازی و سرگرمی و مرحله چهارم با رویکرد مهارت‌های ارتباطی و آموزش‌های شهروندی اجرا می شود.

جمع خوانی کتاب «عفاف و حجاب» در کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

با حضور جمعی از بانوان، کتاب «عفاف و حجاب» نوشته منصور واعظی در کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان جمع خوانی شد.

فرشته عزیزی، مسئول کتابخانه فخرالدین عراقی گفت: این کتاب پیرامون حجاب و عفاف مسائل جامعی بیان داشته و به این نکته اشاره کرده است که نظام کفر در جریان مقابله با جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای شکست انقلاب اسلامی، همواره از اهرم بی حجابی و تحریک زنان ایرانی به بی بند و باری و رویگردانی از حفظ حجاب و عفاف، به عنوان عاملی درونی برای تضعیف و تخریب نظام بهره برده اند.

مسابقه خوشنویسی در کتابخانه سلمان ساوجی ساوه برگزار شد

با حضور جمعی از خوشنویسان جوان شهرستان ساوه، مسابقه خوشنویسی با موضوع عفاف و حجاب در کتابخانه عمومی سلمان ساوجی شهر ساوه برگزار شد.

در این مسابقه که با استقبال اعضای کتابخانه همراه بود، شرکت کنندگان به نوشتن جمله «حجاب مظهر عفاف است» پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: