کد خبر: 36240
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 14:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استقبال اعضای کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
 با تلاش و همت کتابداران استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی مرتبط با جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.
استقبال اعضای کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، با تلاش و همت کتابداران استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی مرتبط با جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مسابقه نقاشی جشنواره رضوی در مهد قرآن شهر محلات

به همت فاطمه خسروی، کتابدار کتابخانه عمومی علامه طباطبایی، مسابقه نقاشی هشتمین جشنواره  کتابخوانی رضوی در مهد قرآن شهر محلات برگزار شد.

در این برنامه پس از ارائه توضیحات پیرامون شرایط شرکت در جشنواره رضوی، کودکان از داستان‌های کتاب «مهمان خراسان» نقاشی‌های زیبایی را ترسیم کردند.

جمع خوانی کتاب «کاش تو را می دیدم» در کتابخانه سلمان ساوجی ساوه

با حضور اعضای فعال، کتاب «کاش تو را می دیدم» در کتابخانه عمومی سلمان ساوجی شهر ساوه معرفی و جمع خوانی شد.

زهره طالب حقیقی، مسئول کتابخانه سلمان ساوجی گفت: دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی از میان آثار منتشر شده طی ۳ سال اخیر، ۷ عنوان کتاب را به عنوان منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی کرده است.

طالب حقیقی افزود: در این برنامه، کتاب «کاش تو را می دیدم» با موضوع زندگی نامه حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور جمعی از قاریان قرآن جمع خوانی و سپس توضیحاتی پیرامون جشنواره کتابخوانی رضوی ارائه شد .

معرفی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در جشن کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) با همکاری حوزه بسیج خواهران شهر کمیجان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی برگزار شد.

همچنین در حاشیه این مراسم اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی انجام پذیرفت و توضیحاتی پیرامون کتاب‌های مسابقه و نحوه شرکت در جشنواره به حاضرین ارائه شد.

جمع خوانی و معرفی کتاب «مهمان خراسان» در روستای راونج دلیجان

به همت کتابخانه عمومی الغدیر و با حضور اعضای فعال بخش کودک، برنامه جمع خوانی و معرفی کتاب «مهمان خراسان» از سری کتاب‌های هشتمین جشنواره رضوی در روستای راونج شهرستان دلیجان برگزار شد.

یارمحمد بندعلی، کتابدار کتابخانه الغدیر گفت: کتاب «مهمان خراسان» به همت سعید بیابانکی گردآوری شده که منتخبی از اشعار ۱۰ شاعر حوزه کودک و نوجوان است. هر شعر این کتاب توسط یک تصویرگر به تصویر درآمده و برای قشر کودک و نوجوان بسیار جذاب است.

جمع خوانی کتاب «مژده‌ گل» در کتابخانه علامه طباطبایی شهر محلات

با حضور کودکان شهر محلات، برنامه جمع خوانی کتاب «مژده‌ گل: داستان‌هایی از زندگی امام رضا علیه السلام» نوشته محمود پوروهاب در بخش کودک کتابخانه عمومی علامه طباطبایی برگزار شد.

فاطمه خسروی، کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی در این خصوص گفت: کتاب داستانی «مژده گل» در بردارنده داستان های کوتاهی از چهارده معصوم (علیهم السلام) برای گروه سنی کودک و نوجوان است که به قلم محمود پور وهاب به چاپ رسیده است.

خسروی افزود: این کتاب که داستان هایی از زندگی امام رضا(ع) را روایت می‌کند، به عنوان یکی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی انتخاب شده است.

خوانش گروهی کتاب «کاش تو را می دیدم» در شهر خنجین

با حضور جمعی از اعضای نوجوان و با هدف آشنایی با سیره زندگانی حضرت معصومه(س)، کتاب «کاش تو را می‌دیدم» تالیف مژگان شیخی در کتابخانه عمومی شهید هاشمی شهر خنجین از توابع شهرستان فراهان جمع خوانی شد.

قصه گویی و مسابقه نقاشی رضوی در کتابخانه سرداران شهید خمین

برنامه قصه گویی کتاب «مهمان خراسان» و مسابقه نقاشی از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی سرداران شهید شهر خمین برگزار شد .

سولماز انوشی، مسئول کتابخانه سرداران شهید خمین گفت: این برنامه با هدف آشنایی کودکان با سیره امام رضا(ع) و سبک زندگی اسلامی و بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و تقویت روحیه نشاط و شادمانی در اعضای کودک برگزار شد.

انوشی افزود: در این برنامه زهرا کمانی، کتابدار کتابخانه سرداران شهید، از داستان درخت بادام با موضوع امام رضا(ع) قصه گویی کرد و در ادامه اعضای کودک به صورت داوطلبانه اشعار کتاب «مهمان خراسان» را خواندند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: