کد خبر: 36703
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 شهریور 1397 - 15:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی

منبع : لیزنا
اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی و تقدیر از ۷۳ نفر از برگزیدگان این مسابقه در خراسان شمالی برگزار شد.
برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان شمالی روز دوشنبه پنجم مردادماه، همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) و گرامیداشت هفته دولت و دهه امامت و ولایت، با حضور علی‌محمد جهانی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، حسین ریحانی؛ جانشین فرماندهی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش استان، حسن نوری؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جعفر کوچکی؛ مدیریت شعب بانک صادرات استان، منیر صادقی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، رضا رضایی؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان استان،‌ علاقمندان و نفرات برگزیده در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی دهخدا بجنورد برگزار شد.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به تأثیر فرهنگ مفید در انتخاب مسیر درست زندگی، گفت: مطالعه و آشنایی با سیره ائمه اطهار(ع) می تواند چراغ راه زندگی افراد باشد.

جهانی با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، این استان به عنوان دبیرخانه طرح سبک زندگی انتخاب و  به صورت آزمایشی میزبان اجرای این طرح شد، بیان کرد: برای شناخت سبک زندگی مناسب، کافی است سیره امامان را مطالعه کنیم و جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و با مشارکت چشمگیر مردم به خوبی در این زمینه عمل کرد.

دبیر هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه با محوریت منابع غنی اسلامی، که زمینه‌ساز اعتلای سطح آگاهی مذهبی و سیاسی مردم هستند، را امری ضروری دانست و عنوان‌کرد: رشد و توسعه جامعه در سایه کتابخوانی است و در مکتب اسلام بر ضرورت  مطالعه و کتابخوانی بسیار تأکید شده است.

جهانی در پایان از افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد در تاریخ دهم شهریورماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی  کشور خبر داد و گفت: ۸ کتابخانه روستایی دیگر نیز در استان آماده بهره برداری است و امید است جهشی در توسعه و پیشرفت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فضای کتابخانه‌ای در استان حاصل شود.

گفتنی است، در انتهای این مراسم از ۷۳ برگزیده استانی جشنواره شامل ۲۰ برگزیده در بخش انفرادی، ۳۶ نفر در بخش شایسته تقدیر، ۴ خانواده برتر و ۱۳ دستگاه مشارکت کننده تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: