کد خبر: 36782
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 شهریور 1397 - 11:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی افتخاری بی‌نظیر است

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: مشارکت ۴۵ هزار نفر از مردم استان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی حماسه عظیم فرهنگی است.
مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی افتخاری بی‌نظیر است

 به گزارش لیزنا، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همدان، با حضور آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان؛ سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان؛ کیوان الوندی، قائم مقام صدا و سیمای همدان؛ علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حسن محمدیاری، مدیرکل سازمان زندان‌های همدان؛ علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان؛ حمیدرضا الوند، مدیرکل بهزیستی همدان؛ رضوانه سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر همدان؛ محمدکاظم حجازی، رئیس نمایندگی آستان قدس در همدان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در سه سطح شهری، روستایی و عشایری برگزار شد، اظهار کرد: امسال نخستین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در بین عشایر استان بود که خوشبختانه استقبال خوبی را از سوی آنها شاهد بودیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و بیان کرد: تشکیل ستاد استانی و شهرستانی، دیدار با امام جمعه، همکاری گسترده با صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، تعامل با ادارات استانی، چاپ و توزیع ۲۷ هزار برگ نقاشی، ۲۰ هزار برگه مکتوب، ۲۶۶۰ نسخه کتاب، ۴ هزار بروشور، توزیع ۱۵۰۰ پوستر، چاپ و توزیع بیش از ۵۰۰ متر بنر و غیره بخشی از اقدامات برای برگزاری این جشنواره بوده است.

وی به تقسیم‌بندی گروه سنی کودک، نوجوان، بزرگسال در جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های جشنواره ارائه کتاب به دو صورت چاپی و الکترونیکی بود. آموزش نحوه مشارکت به صورت الکترونیک در جشنواره برای مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها، مورد توجه ویژه این اداره‌کل قرار گرفت.

زارعی از افزایش ۱۱۹ درصدی مشارکتی مردمی در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و افزود:‌ در بخش مکتوب ۲۷ هزار  و ۳۱۰ نفر و در بخش آنلاین ۱۸ هزار و ۳۸۹ نفر  از استان شرکت کردند. در بخش نقاشی و فایل ویدئویی معرفی کتاب، ۲۰۰ اثر جمع آوری شد.  در گروه سنی کودک ۱۶ هزار و ۵۹ نفر و در گروه سنی نوجوان ۸ هزار و ۱۷۱ نفر شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در گروه سنی جوان و بزرگسال شاهد شرکت ۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر بودیم، خاطرنشان کرد:‌ مشارکت گسترده مردم فرهنگ دوست استان در این جشنواره قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مشارکت مردم و مسئولان استان در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی،‌ بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توانیم به شاخص‌های استاندارد جهانی در حوزه کتابخوانی دست‌ یابیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه از ۱۳۵ نفر از برگزیدگان استانی جشنواره تقدیر به عمل آمد، تصریح کرد: ۴۵ نفر از بخش کودک، ۲۴ نفر از بخش نوجوان، ۴۱ نفر از بخش بزرگسال، ۱۴ نفر در بخش خانوادگی، ۴ خانواده در بخش عشایر و ۷ نفر به صورت ویژه در جشنواره کتابخوانی رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه سعید شاهرخی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان،  اظهار داشت: یکی از افتخارات سرزمین ایران، حضور ارزشمند و بی‌بدیل امام همام علی بن موسی الرضا علیه السلام است که به کشور ما ارزش و افتخار داده است. حضور امام همام و مهربانی‌ها مایه فخر و مباهات ایران و ایرانی‌ها بوده و حضورشان در زندگی ما به ویژه بعد از انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی بسیار تأثیرگذار بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، تصریح کرد: تأثیر حضور این امام همام را در سیره و زندگی مردم می بینیم و همواره باید در تمامی شئونات زندگی نصب‌العین ما باشد.

وی بیان کرد: کتاب حاصل اندیشه اندیشمندان بزرگی است که داشته‌های خود را گردآوری کرده و اکنون به عنوان سرمایه بزرگ در دسترس ما قرار دارد.

شاهرخی با اشاره به شکل‌گیری اقدامات امید بخش در راستای ترویج کتابخوانی در سطح کشور به مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۴۵ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند در حالی که در سال ۹۵ حدود ۴ هزار و ۹۷۱ نفر از مردم همدان و سال ۹۶ نیز ۲۰ هزار نفر در این جشنواره مشارکت داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، افزایش ۱۱۹ درصدی میزان مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی را افتخاری بی‌نظیر برای استان دانست و افزود: امید است با همت مضاعف، در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی این رقم افزایش یابد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: