کد خبر: 38644
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 بهمن 1397 - 14:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با همکاری کتابخانۀ گویای رضوی و دفتر فرهنگ معلولین قم

17هزار کتاب صوتی تبادل شد

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
کتابخانۀ گویای رضوی و دفتر فرهنگ معلولین قم، در نخستین همکاری مشترک و به منظور خدمت‌رسانی بهتر به نابینایان و کم‌بینایان، بیش از 17هزار کتاب صوتی را با یکدیگر مبادله کردند.
17هزار کتاب صوتی تبادل شد

به گزارش لیزنا، رئیس کتابخانۀ گویای رضوی از مبادلۀ 7هزار کتاب صوتیِ این کتابخانه از محل منابع اهدایی، با 10هزار و 130 عنوان کتاب صوتی دفتر فرهنگ معلولین قم خبر داد. علی وظیفه‌دان اظهار داشت: این کتاب‌ها در موضوعات علوم اسلامی، تاریخ، زبان انگلیسی، زبان عربی، جامعه‌شناسی، حقوق و ادبیات است. وی هدف از این کار را غنی‌سازی منابع دو کتابخانه به منظور ارائه خدمات بهتر به نابینایان و کم‌بینایان ذکر کرد و گفت: به منظور دسترسی آسان‌تر نابینایان و کم‌بینایان، غنی‌تر شدن کتابخانه‌های ویژۀ گروه‌های خاص و هم‌افزایی در ارائه خدمات کتابخانه‌ای به این قشر از جامعه، کتابخانۀ گویای رضوی وابسته به آستان قدس رضوی اقدام به مبادلۀ منابع خود با سایر کتابخانه‌ها و مراکز مربوط به نابینایان می‌کند که حرکت اخیر به دنبال بازدیدِ مدیرعامل دفتر فرهنگ معلولین قم، وابسته به دفتر آیت‌الله سیستانی از کتابخانه گویای رضوی صورت گرفت.

وظیفه‌دان درخصوص کتابخانۀ گویای رضوی تصریح کرد: این کتابخانه علاوه بر ارائه خدماتِ حضوری به مراجعان، لیست منابع درخواستی اعضا و مراکز را از طریق این سایت و تلفن 051-32766444 دریافت می‌کند و پس از بررسی و آماده‌سازی، منابع درخواست‌شده را در مشهد با همکاری کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و در خارج از مشهد نیز از طریق پست و به صورت رایگان در اختیار افراد متقاضی در سراسر کشور قرار می‌دهد.

گفتنی است، کتابخانۀ گویای رضوی واقع در طبقۀ همکف کتابخانۀ آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد است و در خيابان طبرسي، مجلسی غربی 1 پذیرای عموم روشن‌دلان و کم‌بینایان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: