کد خبر: 38930
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 اسفند 1397 - 13:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نشست «کتاب تأثیرگذار من» با حضور نویسنده رمان «رؤیای نیمه‌شب» در یزد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی برجسته کشور جمعه شب (۳ اسفندماه ۹۷) در نشست «کتاب تأثیرگذار من» که در بخش جنبی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد برگزار شد، ۶ کتاب برگزیده خود در حوزه ادبیات را معرفی کرد.
 نشست «کتاب تأثیرگذار من» با حضور نویسنده رمان «رؤیای نیمه‌شب» در یزد

به گزارش لیزنا، حجت‌الاسلام سالاری در ابتدای سخنان خود در این نشست، با بیان اینکه همیشه با کتاب و کتابخانه مأنوس بوده‌ام، گفت: آشنایی من با کتاب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا به حال کتب زیادی را مطالعه کرده‌ام، اما تعدادی از این کتاب‌ها تأثیر زیادی را در زندگی شخصی و ادبی من داشته است.

وی تصریح کرد: مطالعه از ضروریات زندگی انسان‌ها است و کتاب تاثیرگذار یعنی کتابی که نقطه عطفی در زندگی ما ایجاد کند.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سنین جوانی تجربیات موفق کتابخوانی، وی را به مطالعه علاقه‌مند کرده است، بیان داشت: کتاب‌هایی همچون «کودکی، نوباوگی، جوانی (زندگانی من)» از لئو تولستوی، تاثیر زیادی بر من گذاشت و مطالب این کتاب به قدری با روحیات و تجربه‌های من شباهت داشت که در صفحه اول کتاب نوشتم من تولستوی هستم.

این نویسنده برجسته در قسمت دیگری از سخنان خود به معرفی کتاب‌های «ژوزف بالسامو» و «غرش طوفان» اثر الکساندر دوما، «تام سایر» نوشته مارک تواین، «بینوایان» اثر ویکتور هوگو و «ناطور دشت» نوشته سالینجر، پرداخت و افزود: من دوران طلایی نوجوانی و جوانی را با مطالعه این کتاب‌ها گذراندم.

وی ادامه داد: کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست از همه بیشتر روی من تأثیر گذاشته است چراکه ساده‌ترین افکار و رویدادها را به خوبی  توصیف می‌کند و حتی می‌توان گفت وی نابغه توصیف است و به ما یاد می دهد که دنیا را از نو ببینیم.

این نویسنده توانمند کشور در پایان سخنان خود گفت: من تحت تأثیر کتاب و کتابخانه‌ها بودم و بعد فهمیدم شخصیت‌هایی نظیر نادر ابراهیمی نیز اثرات زیادی روی زندگی من داشته‌اند و به همین دلیل با کشف دوباره زندگی گذشته‌ام و کند و کاو در خاطرات و آنچه خوانده بودم، فهمیدم که هر زمان و مکانی و هر انسانی برای خود داستانی جذاب دارد و در کارهای اخیرم به یزد و یزدی‌ها توجه بیشتری نشان داده‌ام.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای نشست «کتاب تأثیرگذار من» با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه همه نمی‌توانند همه کتاب‌ها را بخوانند، استفاده از تجربه مطالعاتی افراد فرهیخته می‌تواند جامعه را به سمت خواندن کتاب‌های مفید و اثرگذار سوق دهد.

وی افزود: مردم و به ویژه نسل جوان می‌توانند از کتاب‌های تأثیرگذار در زندگی افراد موفق و فرهیخته برای تجربه مطالعه‌ای سودمند و لذت‌بخش و در نهایت اثرپذیری از آثار اینگونه کتاب‌ها در زندگی خود، بهره بگیرند.

در پایان این نشست، از حجت‌الاسلام و المسلمین مظفر سالاری با اهدای لوح سپاس و هدیه، قدردانی شد.

گفتنی است، حچت الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی  برجسته  کشور خالق آثار پرخواننده‌ای هم‌چون «رؤیای نیمه شب،» «دعبل و زلفا»، «قصه‌های من و ننه آغا»، «قایق  راندن در اقیانوس»، «درون مایه‌ها و دست‌مایه‌های نمایشی در قرآن»، «نیمه شبی در حله» و «گشایش» است که برخی از آثار وی بیش از ۸۰ بار تجدید چاپ شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: