کد خبر: 26141
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 آذر 1395 - 10:04

داخلی

»

خبردان

معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی

پروژه موزه ملي آستان قدس رضوي در آینده‌ای نزدیک کلنگ می‌خورد

منبع : لیزنا
معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی از کلنگ زنی پروژه موزه ملي آستان قدس رضوي در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پروژه موزه ملي آستان قدس رضوي در آینده‌ای نزدیک کلنگ می‌خورد

به گزارش لیزنا، خليل اكبري، معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی، در نشست خبري دهه وقف كه در سازمان مركزي آستان قدس رضوي برگزار شد، اظهار كرد: «با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است دو پروژه مهم در آستان قدس رضوی به زودی کلنگ زنی شود. پروژه اول مربوط به ساخت موزه ملی آستان قدس رضوی است که خلأ آن سال‌هاست در این مجموعه احساس مي‌شود. ايجاد مجموعه‌های اقامتي ویژه زوج‌هاي جوان هم دیگر پروژه آستان قدس رضوی است که اميدواريم بتوانيم از اين طريق گامي مهم در راستاي تسهیل امر ازدواج بین جوانان برداريم.»

مهندس اكبري با اشاره به روند پیشرفت پروژه زائرشهر آستان قدس رضوی گفت:« این زائر شهر برای زائران کم‌درآمدی که به مشهد وارد می‌شوند در نظر گرفته شده است و در حال حاضر عملیات اجرایی آن پيشرفت خوبي دارد، اما برای تسریع در تکمیل این پروژه، نيازمند مشارکت خيران بيشتري در اين پروژه هستيم.»

معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی افزود: «خوشبختانه تاكنون خیرین زیادی براي مشارکت در سرمایه گذاری پروژه های عام المنفعه پیش قدم شده اند.»

مهندس اكبري با بيان اينكه تاكنون براي ساخت زائر شهرها و زائرسراها سه ميليارد تومان كمك غيرنقدي جذب شده است، گفت: «با وعده هایی که خیرین به ما داده اند، امید می رود تا ظرف چند ماه آينده، این رقم به ده ميليارد تومان افزايش پيدا كند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستور توليت آستان قدس رضوي مبنی بر تمرکز بر انجام پروژه هایی که بتواند تاثير مثبتي در امر زيارت داشته باشد، تصریح کرد:« افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به زائران حضرت رضا(ع) مهم‌ترین هدف انجام پروژه‌هايي است كه در این معاونت پیگیری می‌شود. خوشبختانه با تلاش مهندسان این معاونت، بخشي از اين پروژه ها كه از ابتدای امسال آغاز شده، مورد بهره‌برداري قرار گرفته است و بخش‌های باقی‌مانده هم در آينده‌ای نزديك به بهره‌برداري خواهد رسید.»

معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های این معاونت گفت: «در حال حاضر يكي از مهم‌ترین نیازهای زائران ايجاد سرويس‌های بهداشتي و وضوخانه در محدوده حرم مطهر است كه تاکنون بخش مهمی از اين وضو خانه‌ها به بهره برداري رسيده است. در راستای افزایش فضای زیارتی برای زائران بارگاه منور رضوی نیز رواق جدیدی در زیر سر در صحن آزادی در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم به زودي آن را به بهره برداري برسانيم.»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: