کد خبر: 24920
تاریخ انتشار: جمعه, 15 مرداد 1395 - 22:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برای خرید کتاب

 کودکان پس انداز خود را به کتابخانه اهدا کردند

منبع : لیزنا
برخی کودکان عضو کتابخانه  آبپخش، استان بوشهر، برای خرید کتاب مورد نیاز بخش کودکان  پس انداز چند ماهه و قلک ‌های خود را به کتابخانه اهدا کردند.
 کودکان پس انداز خود را به کتابخانه اهدا کردند

  به گزارش لیزنا، دهقان مسئول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) آبپخش، استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: این کتابخانه از مردادماه 1394 طرح ابتکاری طرح تشویقی و همیار کتاب،  با اولویت عادت کودکان به مطالعه و جذب این قشر را اجرا کرد.

 

از شروع این طرح تا کنون به میزان 300 درصد، میزان مراجعه و امانت کتاب این کتابخانه افزایش یافته و روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی بیش از 30 نفر از کودکان است.

وی افزود: این مراجعه به حدی است که کتابخانه نیاز به کتاب بیشتری در حوزه کودک پیدا کرد و با فراخوانی که در تیرماه سال جاری در بین شهروندان شد، مبالغی برای خرید کتاب کودک جمع آوری  و تعدادی کتاب خریداری گردید. برخی کودکان عضو کتابخانه در این راستا اقدامات زیبایی داشتند که میتوان به برخی آنها از جمله اهداء پس انداز چند ماهه و اهداء قلک خود به کتابخانه برای خرید کتاب کودک اشاره نمود.

مسئول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع)  گفت: حدیث رضایی،6 ساله قلک پس انداز خود را اهدا نمود و از آذرماه 1393 تا 12 مرداد1395، تعداد 457 جلد کتاب مطالعه کرده. هستی امیری 12ساله و هومن امیری 9 ساله هر کدام بصورت جداگانه پس انداز خود را اهدا نمودند و هرکدام به ترتیب تا کنون281 و 148 جلد کتاب از کتابخانه امانت و مطالعه کرده اند. فاطمه فخرالدینی 11 ساله نیز پس انداز خود را اهدا نمود و تاکنون 328 جلد کتاب امانت گرفته و مطالعه نموده است.

 

تعداد زیادی از کودکان نیز کتب خود را جمعا به تعداد بیش از 300 جلد، به کتابخانه اهدا کرده اند.

دهقان گفت: شایان ذکر است میزان امانت این کتابخانه در فصل بهار،  بیش از 7400 جلد کتاب امانت داده و این در استان بوشهر یک آمار در صدر بوده و در سطح کشور نیز در ردیف 91 قرار دارد.

 دهقان مسوول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) افزود: این کتابخانه با کمک خیرین کارهای فراوانی انجام داده و جهت تجهیز بخش کودک خود نیز به یاری و مساعدت مجدد خیرین نیاز دارد و از این عزیزان دعوت به همکاری و مساعدت مینماید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: