کد خبر: 38606
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 بهمن 1397 - 10:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

   با افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) گناباد شمار کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی به 50 می‌رسد

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دومین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس در شهرستان گناباد، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود رقم کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح کشور، به 50 می‌رسد
   با افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) گناباد شمار کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی به 50 می‌رسد

به گزارش لیزنا، مسئول کتابخانه‌های وابستۀ برون‌شهری این سازمان، از افتتاح دومین کتابخانۀ وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان گناباد خبر داد.

ناصر گوهری با بیان این‌که در حال حاضر، 48 کتابخانه در سطح مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان، وابسته به آستان قدس رضوی فعال است، توضیح داد: با افتتاح کتابخانۀ گناباد، که دومین کتابخانه در این شهرستان است، شمار کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس در سطح کشور، به 50 می‌رسد.

وی ادامه داد: به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و با مشارکت سازمان عمران و توسعۀ رضوی، کتابخانۀ امام رضا(ع) شهرستان گناباد، برای نخستین بار، یک سال پس از کلنگ‌زنی آمادۀ بهره‌برداری شده و در دو طبقۀ مجزا برای خانم‌ها و آقایان، در متراژ 800 مترمربع با ظرفیت یکصد نفر، در ایام دهۀ مبارک فجر افتتاح می‌شود.

گوهری افزود: این بنای کتابخانه‌ای شامل بخش‌های مختلفی همچون تالار مجزای مطالعه و امانت بانوان و آقایان، تالار اینترنت، کتابخانۀ الکترونیک، میز مطالعه مخصوص محققان و بخش نشریات و مطبوعات است که پس از افتتاح، به اهالی فرهنگ و دانش این شهرستان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، ارائۀ خدمات می‌کند.

وی در پایان، با بیان این‌که در حال حاضر کتابخانۀ دیگری هم وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان گناباد فعال است، اضافه کرد: کتابخانۀ امام رضا(ع) در روستای روشناوند شهرستان گناباد (واقع در 25 کیلومتری شمال شرقی گناباد) در سال 1375 خورشیدی، به همّت آستان ‌قدس ‌رضوی تأسیس شد که در حال حاضر با دارابودن بیش از هشت هزار منبع چاپی، نزدیک یک هزار عضو دارد و سالانه بالغ بر یک هزار نفر، به این کتابخانه که تنها کتابخانۀ روستایی آستان قدس رضوی است، مراجعه می‌کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: