کد خبر: 39967
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 تیر 1398 - 18:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اسناد پرونده‌های قیام تاریخی مسجد گوهرشاد رونمایی می‌شود

منبع : گنجینۀ رضوی
 هم‌زمان با ایام قیام تاریخی مسجد گوهرشاد و در هفدهمین برنامۀ سه‌شنبه‌های فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از اسناد تاریخی این قیام رونمایی می‌شود.
اسناد پرونده‌های قیام تاریخی مسجد گوهرشاد رونمایی می‌شود

 به گزارش لیزنا، مهدی قیصری نیک، معاون امور موزه‌ها و دبیر کمیتۀ رونمایی از آثار نفیس سازمان یادشده، اعلام کرد: مراسم رونمایی و معرفی 3هزار و 200 برگ سند تاریخی و طرح پژوهشی قیام مسجد گوهرشاد و همچنین افتتاح پایگاه حجاب و عفاف، ساعت 10صبح سه‌شنبه 25تیرماه در محل موزۀ قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله) آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر برگزار میشود.

گفتنی است، این اسناد متعلق به قیام تیرماه 1314 شمسی مردم در مقابل سیاست‌های رضاخان برای کشف حجاب زنان و تغییر لباس مردان و کشتار خونین مسجد گوهرشاد است. بیشتر این اسناد، مربوط به پروندههای بازجویی از دست‌اندرکاران دستگیری، شکنجه و تبعید مردم و علما است. اهمیت این اسناد از آن روست که کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته و با توجه به دست اول بودن منابع، افقهای جدیدی را در این زمینه خواهد گشود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: