کد خبر: 40035
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 مرداد 1398 - 10:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سرپرست مرکز نسخ خطی آستان قدس:

وقف نسخه های خطی به کتابخانه آستان قدس سه برابر شده است

منبع : گنجینۀ رضوی
سرپرست مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی در نوزدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از افزایش چشمگیر موقوفات در این حوزه از زمان آغاز برنامۀ «سه‌شنبه‌های فرهنگی» خبر داد.
وقف نسخه های خطی به کتابخانه آستان قدس سه برابر شده است

 به گزارش لیزنا، دکتر علی سوزنچی در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین نسخ خطی شیخ اشراق موجود در گنجینۀ نسخ خطی آستان قدس رضوی که در طی نوزدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی این سازمان اتفاق افتاد، اعلام کرد: میزان وقف و نذرِ نسخ خطی در طول چهار ماه ابتدایی سال 98، تقریباً با میزانِ آن در سرتاسر سال 97 برابری می‌کند.

وی این رشد را یکی از نتایج رونمایی از نفایس فرهنگی در برنامۀ سه‌شنبه‌های فرهنگی این سازمان برشمرد و سوزنچی افزود: میزان بازدید از موزۀ قرآن و نفایس نیز در روزهای سه‌شنبه دوبرابر سایر روزهای هفته ارزیابی شده است.

وی همچنین افزایش تعاملات و مبادلات با دیگر سازمان‌های وابسته به آستان قدس و سازمان‌های دولتی و شهری را از دیگر نتایج این برنامه برشمرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش، اجرای طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی و رونمایی از نفایس کتابخانه‌ها موزه‌ها و اسناد آستان قدس را از نتایج تغییر رویکر این سازمان دانست و گفت: در تغییری محوری در سیاست‌ها، سازمان تلاش کرد تا علاوه بر وظیفۀ حفاظت و صیانت، معرفی و جهانی سازی آنها را در سیاست‌های خود بگنجاند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: