کد خبر: 22167
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 آذر 1394 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

برگزاری کارگاه آموزشی قصه گویی در موزه‌ها

در پی تجربه‌های موفقیت آمیز قصه گویی در موزه‌ها برای کودکان، دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث و گردشگری با همکاری کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم) به مناسبت هفته پژوهش کارگاه آموزشی به نام "قصه گویی در موزه‌ها " در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۸ الی ۱۶ برگزار می‌نماید.
برگزاری کارگاه آموزشی قصه گویی در موزه‌ها

 


به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی شورای کتاب کودک، مباحث مطرح شده در این کارگاه ۸ ساعته؛ تاریخچه اجمالی قصه گویی، انواع روایات در فرهنگ ایرانی، آشنایی با جنبه‌های گوناگون میراث فرهنگی، روش‌های خلاق اجرا شده در موزه‌ها و اشکال نوین قصه گویی در جهان خواهد بود. بخش‌های عملی این کارگاه به شکل نوینی اجرا خواهد شد که تجربه نوینی به شرکت کنندگان ارائه خواهد داد.


مخاطبین این کارگاه قصه گوها، موزه داران، راهنمایان موزه‌ها و کلیه علاقه مندان به این حوزه خواهند بود. آشنایی با روش‌های ارتباط گیری با کودکان از طریق ادبیات و قصه گویی برای موزه داران و همچنین آشنایی با جنبه‌های گوناگون موزه‌ها و امکانات موجود در موزه‌ها برای قصه گویان و مربیان کودک می‌تواند تأثیر به سزایی در ارتباط بین موزه‌ها و میراث فرهنگی و کودکان داشته باشد.


در بخش پایانی کارگاه شرکت کنندگان خود نمونه‌هایی را به صورت عملی و کارگاهی در صحنه طراحی و اجرا خواهند کرد.


اساتید این دوره محیط طباطبایی، مشاور عالی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مسعود ناصری، رئیس موزه عروسک‌های ملل و لیلا کفاش زاده، مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، خواهند بود. همچنین قصه گویان و راهنمایان تورهای هدفمند کودکان در موزه‌ها جهت ارائه مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر، در طول دوره حضور خواهند داشت.


به کلیه شرکت کنندگان در این دوره، از سوی کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم) گواهی نامه حضور اعطاء خواهد شد. ضمناً کارگاه به شکل نوینی برگزار خواهد شد که باعث ایجاد کنش و تعامل بین هنرجو و مدرس می‌شود.


همچنین در بخش جنبی کارگاه، نمایشگاهی از بهترین قصه‌ها و کتب کودکان و نیز کتب منبع برای قصه گویی، برگزار خواهد شد.


متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند مبلغ ۲۰۰٬۰۰۰ ریال را به شماره حساب ۲۱۷۲۶۲۹۰۰۲۰۰۴، بانک ملی شعبه حج و زیارت کد ۳۰۴، به نام پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری واریز نموده و برای ثبت نام به دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه مراجعه نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۰- ۶۶۷۳۶۴۵۲ داخلی ۷۱۸ و ۷۲۵ تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: