کد خبر: 46931
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 بهمن 1401 - 15:22

داخلی

»

همایش

نخستین همایش بزرگداشت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نخستین همایش بزرگداشت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
نخستین همایش بزرگداشت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، نخستین همایش بزرگداشت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی با تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران حوزه تاریخ نگاری انقلاب اسلامی؛ روز سه شنبه 18 بهمن ماه، ساعت 9:30 در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (تالار قلم) برگزار می شود.

این همایش که قرار بود در تاریخ 24 دیماه سال جاری در کتابخانه ملی ایران برگزار شود، به دلیل شدت برودت هوا و تعطیلی کلیه ادارات استان تهران لغو و در تاریخ 18 بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر در کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

مبنای نامگذاری  25 دی ماه به «روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی»، صدور نامه حضرت امام خمینی (قدس سره( به حجت الاسلام سید حمید روحانی در سال 1367 برای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جمعی از اعضای مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی و بانک های اسنادی ایران (مهتاب) در بهمن سال 1400 ، طی مکاتبه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار نامگذاری روز 25 دی ماه به نام «روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» شدند که این پیشنهاد در اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در بخش جانبی این همایش، آثار پژوهشی مراکز اسنادی که با موضوع تاریخ نگاری انقلاب اسلامی تدوین و منتشر شده اند، ‌به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین نمایشگاه اسنادی از مجموعه اسناد مرتبط با حوزه انقلاب اسلامی در حاشیه این همایش در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.