کد خبر: 40645
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 دی 1398 - 08:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

هفتمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی آذربایجان برگزار شد

منبع : انجمن کتابداری و اطلاع رسانی آذربایجان
هفتمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان و سومین انتخابات هیئت مدیره و بازرس انجمن در دانشگاه تبریز برگزار شد.
هفتمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی آذربایجان برگزار شد

به گزارش لیزنا، هفتمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان و سومین انتخابات هیئت مدیره و بازرس انجمن ساعت ۱۵ تا ۱۸ سه شنبه 26 آذرماه 1398در تالار تربیت دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این مراسم اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، رئیس و معاون آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز، مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی، کتابداران و دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی حضور داشتند.

دکتر منصور بیرامی به عنوان میزبان و اولین سخنران ضمن خیر مقدم به مدعوین در خصوص علم اطلاعات و وجه تسمیه نام رشته سخنرانی کرد.

سپس درباره عضویت افراد حقیقی و حقوقی در انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و مزیت‌های آن مطالبی توسط مجری قرائت شد.

 در ادامه دکتر رسول زوارقی به عنوان عضو هیأت مؤسس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان و رئیس هیات مدیره دوره اول انجمن درخصوص نقش انجمن­ها و دوام آن­ها در شرایط سخت اقتصادی کنونی و عزم و جهاد حرفه مندان این رشته در پیشبرد فعالیت‌های انجمنی و فعالیت­های کم نظیر آن­ها درخصوص برگزاری سه دوره کنگره علوم اطلاعات، رایزنی و تنظیم تفاهم نامه ها با نهادهای مرتبط با مسائل حرفه و رشته علم اطلاعات و دانش شناسی سخنرانی کرد و در ادامه به دانشجویان و تمام کسانی که قصد انتخاب و ادامه تحصیل در رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی را دارند توصیه هایی عنوان کرد.

در خاتمه دکتر سولماز زرداری عضو هیئت علمی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان دوره دوم در مورد فعالیت‌های مهم صورت گرفته در انجمن شامل برگزاری بیش از ده کارگاه آموزشی درخصوص مطالعه و اهمیت آن، سواد اطلاعاتی روزمره، مدیریت اطلاعات شخصی در فضای ابری، معماری فضای کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی و ...، عقد قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای مرکز آذربایجان شرقی و مجتمع فنی تهران (دفتر تبریز) جهت تخفیف به متقاضیان عضو انجمن برای آموزش در آن مراکز و شرکت و حضور فعال در نمایشگاه های کتاب استان آذربایجان شرقی و  رایزنی با مسئولان استانی جهت گسترش فعالیت های انجمن و همکاری صمیمانه اعضای هیئت مدیره، کمیته‌ها و اعضا فعال انجمن آذربایجان گزارشی را ارائه کرد.

در ادامه، کاندیداهای سومین انتخابات هیئت مدیره و بازرس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان فرصت داشتند تا به معرفی خود و ارائه شرح مختصری از فعالیت ها و بیان مسئولیت ها و کارهایی که تاکنون در حوزه رشته و حرفه علم اطلاعات ودانش شناسی داشتند بپردازند. گفتنی است دکتر رحمان ابراهیمی، دکتر رضا اکبرنژاد، دکتر عزیز هدایتی، دکتر جهانگیر قلی پور، علی احمدی زاویه، حسین سلیمی باهر، مهدی درم نثاری، خانم پروین غزنوی و مریم مقدمی به عنوان کاندیداهای هیئت مدیره و  ناهید پروینی و صابر صدقی به عنوان کاندیدای بازرس ثبت نام کرده بودند.

در قسمت پایانی، با تمهیداتی که اعضای هیات مدیره در خصوص عضوگیری متقاضیان در انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با تخفیف 50 درصد در حق عضویت اندیشیده بودند ایتدا این مهم انجام شد و بعد از آن مراسم رأی ‌یری سومین هیئت مدیره بازرس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه آذربایجان شروع شد و تمامی اعضای انجمن آرای خود را در صندوق رای انداختند.

دکتر تراب نجاری، دکتر سولماز زرداری، استاد علی آدینه قهرمانی و سیما آپند در کمیته رأی گیری اقدام به شمارش آرا در حضور تمامی حضار نمودند و پس از طی تمامی مراحل و شمارش آرا افراد ذیل به ترتیب تعداد آراء برای هیئت مدیره و بازرس انتخاب شدند:  

دکتر رحمان ابراهیمی (دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی و معاون نهاد کتابخانه های استان آذربایجان شرقی) با 34 رای نفر اول؛

دکتر رضا اکبرنژاد (عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان) با 28 رای نفر دوم؛

دکتر عزیز هدایتی (عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان) با 23 رای نفر سوم؛

علی احمدی زاویه (همکار واحد صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی) با 16 رای نفر چهارم؛

و مهدی درم نثاری (دانشجوی دکتری و کارشناس امور مجلس در نهاد کتابخانه های عمومی کشور) با 14 رای نفر پنجم، به‌عنوان اعضای اصلی دور سوم هیأت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه آذربایجان انتخاب شدند.

همچنین حسین سلیمی باهر (مسئول کتابخانه مصلی تبریز) به‌عنوان عضو علی‌البدل مشخص شد.

در این انتخابات ناهید پروینی (دانشجوی دکتری و کارشناس پژوهش؛ مسئول نمایه‌سازی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در پایگاه‌های بین‌المللی) به‌عنوان بازرس و صابر صدقی (دانشجوی دکتری و شاغل در کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز) به‌عنوان بازرس علی البدل انجمن انتخاب شدند.

 

گزارش: رقیه حسن زاده کاشان

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: