کد خبر: 25961
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آبان 1395 - 10:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

احمد مسجدجامعی

هفته کتاب باید نو به نو طراوت پیدا کند

منبع : لیزنا
احمد مسجدجامعی برای سومین سال طرح کتاب‌گردی را در هفته کتاب (روز 27 آبان 1395) اجرا می‌کند.
هفته کتاب باید نو به نو طراوت پیدا کند

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، از دو سال گذشته برنامه کتاب‌گردی را به تهران‌گردی‌های خود افزود. اواخر آبان‌ماه دو سال گذشته، با فراخوان مسجدجامعی در هفته کتاب، برخی از چهره‌های علمی و فرهنگی کنار علاقه‌مندان خود، در کتاب‌فروشی‌ها حضور یافتند. در آن سال صالحی امیری رئیس وقت کتابخانه اسناد و کتابخانه ملی، علیرضا تابش، رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی، فرزین ضرغامی،‌ مهرشاد کاظمی‌، محمود آموزگار‌، توکل صدیقی‌، نادر قدیانی‌، اسدالله امرایی‌ و فریدون عموزاده‌ در این طرح شرکت کردند.

مسجدجامعی امسال هم پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه طرح کتاب‌گردی در تهران را ادامه می‌دهد. وی در سال سوم تهران‌گردی خود درباره برنامه‌های کتاب‌گردی گفت: سه سال است که تهران‌گردی میکنم، مناسبات در حوزه کتاب رسمی شده است،  تالار وحدت  و سخنرانی‌ها، فکر کردم بهتر است در حوزه فرهنگ فضا را صمیمانه کنیم. با حضور مسئولین، مردم، ناشران و کتاب‌فروشان حرف بزنند، بشنود و انتقاد کنند.

به گفته مسجد جامعی نسبت به اجرای این طرح، مقاومت‌هایی صورت گرفت ولی در آخر پذیرفته شد. وی با اشاره به اینکه اگر در چنین روزهایی مسئولان حرف تندی بزنند، قابل چشم‌پوشی است، اظهار داشت: سال گذشته رضا صالحی امیری در این طرح شرکت کرد و امسال، وزیر فرهنگ و ارشاد است؛ البته علی جنتی هم سال گذشته شرکت کرده بود.

او با ذکر مسیرهایی که سال‌های گذشته پیموده است، از برنامه امسال گفت: دو سال پیش مسیر انقلاب، و سال گذشته مسیر کریم‌خان را رفتم. پارسال در خیابان شریعتی یک کتاب‌فروشی بود که کمتر کسی سراغش می‌رفت، صبح زود به آنجا رفتیم. امسال اطراف خیابان جمهوری هستم.

 

وی با اشاره به تاثیر هفته کتاب در جذب افراد به سمت کتاب‌خوانی اظهار داشت: در هفته کتاب هرکاری کنیم یک هفته است؛ ولی جوانه بسیاری از برنامه‌های آینده در این هفته بسته می‌شود. برای تعطیلی کتاب هفته متاسفم، چون مسئول هفته کتاب بود. طرح‌هایی که در هفته کتاب اجرا می‌شود، خود منشا تحولات آینده است. در گذشته، رسانه‌ای پررونق به نام کتاب ماه داشتیم، امروز، ان رسانه تبدیل به فصل‌نامه شده است. کتاب سال دانشجویی محصول همین هفته بود. هفته کتاب، هفته خوبی است که نو به نو باید طراوت پیدا کند. امیدوارم تجربه‌های گذشته در بهبود وضعیت تاثیر داشته باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: