کد خبر: 26341
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آذر 1395 - 22:10

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار دوجلد کتاب در سیره امام رضا (ع) در خراسان جنوبی

کتاب‌های « امام رضا (ع) و حقوق شهروندی» و «اسرار عبادت در آموزه‌های رضوی» در خراسان جنوبی به چاپ رسید.
انتشار دوجلد کتاب در سیره امام رضا (ع) در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، کتاب‌های «امام رضا (ع) و حقوق شهروندی» و«اسرار عبادت در آموزه‌های رضوی» نوشته احمد اکبرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور است که انتشارات «اکبرزاده»در قاین، آن‌ها را به چاپ رسانده است .

عباسعلی بهاری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته  9 کتاب در سیره ائمه در استان منتشر شده که «غنچه غریب غدیر»، «نگاره‌هایی از معراج حضرت محمد(ص)»، «امامت از دیدگاه پیامبر(ص)»، «چهل حدیث از چهارده معصوم»، «مقامات حسینی، «سبک زندگی از منظر امام سجاد(ع)» و «سیاست وحکومت در نهج البلاغه» عناوین برخی از آن‌ها است.

به گفته وی محمد نظام دوست، محمد رضا تابعی، علی محمدی، محمد علی عربی، محمد اکبر منشی بمرودی، رضایی بیرجندی و سید محمد کاظم محمدی  نویسندگان کتاب‌های ذکر شده هستند.

وی ادامه داد: کتاب «امام رضا (ع) و حقوق شهروندی» بخشی از گفتار و کردار مولی علی بن موسی‌الرضا (ع) را در خصوص تبیین و رعایت حقوق شهروندی بیان می‌کند. در این اثر به برخی حقوق شهروندی از  جمله حیات، تساوی و برابری انسان‌ها، رعایت حقوق مردم، امنیت، آموزش، حفظ حرمت و کرامت انسان‌ها و نهی از ظلم از دیدگاه امام هشتم پرداخته شده است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: