کد خبر: 29246
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 تیر 1396 - 15:23

داخلی

»

اخبار کتاب

خانه کتاب خبر داد

افزایش 56 درصدی تعداد کتاب های کودک در خردادماه 1396

منبع : لیزنا
در خردادماه  1396، تعداد 1 هزار و 268 عنوان کتاب در حوزه کودک منتشر شده است که در مقایسه با 812عنوان کتاب در دوره زمانی مشابه در سال گذشته، 56 درصد افزایش داشته است.
افزایش 56 درصدی تعداد کتاب های کودک در خردادماه 1396

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، 6 هزار و 502 عنوان کتاب در  خردادماه سال 1396 منتشر شده است که در این میان سهم کتاب‌های کودک 1 هزار و 268 عنوان، تعداد کتاب های کمک درسی با افزایش 14 درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته به 342 عنوان رسیده است.

از مجموع 6 هزار و 502 عنوان کتاب منتشر شده در خرداد ماه سال جاری، سهم کتاب های حوزه کودک هزار و 267 عنوان، ادبیات هزار و 105 عنوان و علوم عملی هزار و یک عنوان کتاب بوده است. بر همین اساس کتاب های حوزه کودک بیشترین آثار ترجمه شده در خردادماه سال جاری را به خود اختصاص دادند و بیشترین آثار تالیفی مربوط به حوزه ادبیات بوده است.

در خرداد ماه سال جاری کتاب های حوزه علوم عملی بیشترین میزان کتاب های چاپ اولی را از آن خود کردند و  کتاب های حوزه کودک بیشترین میزان تجدید چاپی  را به خود اختصاص دادند.

بر اساس آمار ثبت شده، شمارگان متوسط کتاب در خرداد ماه سال جاری با کاهش 11درصدی رو به رو شده است و قیمت متوسط کتاب از 15 هزار و 236 تومان به 16 هزار و 533 تومان رسیده است.

آمار مقایسه ای نشر کتاب در تهران نشان می دهد که در خرداد ماه سال جاری 5 هزار و 622 عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته از افزایش 34درصدی  حکایت می کند. این در حالی است که  شهرستانی ها در خردادماه سال  جاری 880 عنوان کتاب منتشر کردند که در مقایسه با خرداد سال گذشته با کاهش 34 درصدی رو به رو شده اند.

کتاب های منتشر شده در یک ماهه خرداد سال 96 توسط 5هزار و 66 پدیدآورنده  منتشر  شده که از این تعداد هزار و 182 پدیدآورنده  زن و سه هزار و 884  پدیدآورنده  مرد بوده اند. همچنین در همین دوره زمانی در سال گذشته  تعداد 5هزار و 448 پدیدآورنده  فعالیت داشته اند که از این تعداد هزار و 253 پدیدآورنده زن و چهار هزار و 195 پدیدآورنده مرد بوده اند.

انتشارات مدرسان شریف با انتشار 206عنوان كتاب در خردادماه سال جاري  در جايگاه پركارترين ناشر عمومي قرار گرفت و انتشارات جنگل، سنجش و دانش، نشر چشمه، کانون اندیشه جوان، مدرسان برتر، گزینه پارسیان طب، نگاه، راه و سخنوراندر جايگاه هاي بعدي قرار گرفتند.

 انتشارات هوپا با 135عنوان كتاب  در خرداد ماه سال 96 در رده نخست پركار ترين ناشر كودك قرار گرفت و انتشارات قدیانی، پرتقال، شهر قلم، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، پیدایش، جنگل، گوهر اندیشه، شرکت انتشارات فنی ایران و  ابوعطا در  رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.

از جمله ناشران آموزشي پركار در خرداد ماه سال جاري مي توان بهبين المللي گاج، شركت انتشارات كانون فرهنگي آموزش،  خيلي سبز، اندیشه خوارزمی، الگو، لوح قلم،  دانش آفرین،  رشد اندیشه، حرف آخر آموزش و   مبتكران اشاره کرد.

كتاب  فرازهایی از وصیت نامه الهی-اخلاقی: مرجع عالیقدر و فقیه اهل بیت علیهم السلام  بزرگ فرهنگیان میراث اسلامی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی و كتاب ارتباط با خدا: مناجات الصالحینبا 50 هزار نسخه در صدر پرشمارگان ترين كتاب ها در خرداد ماه 96 قرار گرفته اند.

همچنين، كتاب هاي  واجب فراموش شده: راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و  رمضان ، انس با قرآن به ترتیب با 18 و 8 بار چاپ  در جايگاه پرتكرارترين كتاب هاي خردادماه سال 96 قرار گرفتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: