کد خبر: 30193
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 شهریور 1396 - 17:41

داخلی

»

اخبار کتاب

شب محمد پروین ‎گنابادی برگزار می شود

منبع : لیزنا
به همت مجله بخارا، شب محمد پروین ‎گنابادی در کانون زبان فارسی برگزار می شود.
شب محمد پروین ‎گنابادی برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، در سالگرد چهلمین سالروز درگذشت زندهیاد محمد پروینگنابادی مجله بخارا با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار شبی را بخاطر ارجگذاری از آثار و خدمات این استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی برگزار می کند.

در این مراسم استادان: محسن ابوالقاسمی، حسن انوری، محمد روشن، اصغر دادبه و بهرام  پروین‏گنابادی درباره زندگی و آثار استاد گنابادی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم سخنان استاد به همراه سخنان استادان سیدجعفر شهیدی و محمود فرخ درباره ایشان پخش خواهد شد.

استاد پروین گنابادی از زمره شاگردان برجسته ادیب نیشابوری بود. ایشان از سال ۱۳۲۸ به معرفی مرحوم مدرس رضوی به علامه دهخدا همکاری خود را با علامه آغاز کرد که سال ها ادامه داشت. وی از سال ۱۳۴۰ تا پایان عمر همکار دکتر خانلری در بنیاد فرهنگ ایران بود. علاوه بر این در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و پژوهشکده فرهنگ ایران تدریس میکرد.

از آثار ایشان میتوان به ترجمه دو جلدی از مقدمه ابنخلدون و تصحیح تاریخ بلعمی اشاره کرد. هزاران یادداشت و فیش درباره فرهنگ عامه و لغات محلی گنابادی و مشهدی یکی از زمینههای پژوهشی استاد بود.

شب استاد پروین گنابادی در ساعت پنج عصر روز چهارشنبه، هشتم شهریورماه،  در کانون زبان واقع در خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک۱۲فارسی برگزار میشود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: