کد خبر: 30557
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 شهریور 1396 - 08:36

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار وگفتگو با محمود زند مقدم در آینده

منبع : لیزنا
یکصد و سومین نشست صبح پنجشنبه های کتابفروشی آینده و با همکاری مجله بخارا اختصاص یافته است به دیدار و گفتگو با محمود زند مقدم.
دیدار وگفتگو با محمود زند مقدم در آینده

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنرب بخارا، زند مقدم در این نشست به سوالات خوانندگان اثارش پاسخ می دهد و درباره کاربرد و توانایی های زبان فارسی در سفرنامه نویسی و مونوگرافی نیز صحبت خواهد شد.

محمود زند مقدم، متولد 1317، با مدرک «دکترای برنامه‌ریزی منطقه‌ای» از انگلیس، سفرهای خود به بلوچستان را از ۱۳۴۲ شروع کرد. اول‌بار به درخواست سازمان برنامه‌وبودجه برای بررسی وضع درآمد و هزینه‌ خانوار بلوچ. بعدها شد رئیس دفتر برنامه‌وبودجه در زاهدان و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس و دریای عمان و باقی سال‌های زندگی را با هزینه‌ شخصی در سفر به بلوچستان گذراند.

او روایت این سفرها را در هفت جلد «حکایت بلوچ» نوشت.  شاهرخ مسکوب درباره‌اش چنین نوشته است: «محمود زند مقدم همچنان که چشم و گوش بسته‌ی مرا به زندگی و مردم سرزمینی از این آب و خاک باز می‌کند، با تخیل ورزیده و دورپروازش ذهن خواب‌زده‌ی خواننده‌ای مانند مرا نیز بیدار می‌کند. من درباره‌ی هیچ کجای ایران گزارشی به این پایه و مایه، که باید حاصل چندین و چند سال کار باشد، ندیده‌ام. حیف از چنین کاری که غریب افتاده و انگار کمتر کسی از وجود آن خبر دارد چون با هر کسی صحبت کردم یا کتاب را نمی‌شناخت یا فقط اسمی از آن شنیده بود.»

محمود زند مقدم این روزها در حال نوشتن و ویرایش کتاب‌های جدید خود است. مجموعه هفت‌جلدیِ «حکایت بلوچ» نیز به‌زودی از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر خواهد شد.

 

این نشست درساعت نه صبح پنجشنبه سی ام شهریور در محل  کتابفروشی اینده(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) واقع در خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب برگزار می شود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: