کد خبر: 33515
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 اسفند 1396 - 14:02

داخلی

»

اخبار کتاب

«باغ ناپیدا» به چاپ سوم رسید

منبع : لیزنا
مشهورترین اثر فرنسیس هاجسن برنت توسط نشر نو به چاپ سوم رسید.
«باغ ناپیدا» به چاپ سوم رسید

به گزارش لیزنا، فرنسیس هاجسن برنت سال 1849 در منچستر به‌دنیا آمد. پنج ساله بود که پدرش درگذشت و مادرش نگهداری پنج فرزند را بر عهده گرفت. به این ترتیب کودکی او در فقر و محله‌های پست منچستر دوره ملکه ویکتوریا گدشت. فرنسیس شانزده ساله بود که به امریکا رفت و پس از مدتی همکاری با مجله‌ها را اغاز کرد. داستان‌هایش به‌سرعت مورد استقبال قرار گرفت و در انگلستان و امریکا برایش ثروت و شهرت به‌همراه آورد.

او بهترین اثرش باغ‌ناپیدا را در 1911 نوشت بی‌شک تجربه‌های او از زندگی در منچستر، شیفتگی‌اش به باغبانی، علاقه‌اش به افسانه‌های کهن طبیعت، و تفکراتش درباره تاثیرگذاری روان بر جسم، باغ ناپیدا را تبدیل به اثری غنی و چند بعدی کرده است.

«باغ ناپیدا» با معرفی مری لناکس آغاز می‌شود؛ دختربچه‌ای بداخلاق، مریض‌احوال و سرسخت که هیچ کس او را دوست ندارد. در ابتدای داستان مادر و پدر مری در هند زندگی می‌کنند. پدر او یک فرمانده جنگ است و مادرش زنی زیبا ولی مری آنها را زیاد نمی‌بیند و بیشتر توسط دایه‌ها و خدمه نگه‌داری می‌شود. تغییرات اساسی در زندگی مری زمانی اتفاق می‌افتد که بیماری وبا شیوع پیدا می‌کند و همه خانواده و اهل خانه مری به غیر از خود او می‌میرند.

مری برای ادامه زندگی مجبور می‌شود به یورکشایر سفر کند و در منزل دایی خود زندگی کند. او در این شهر راجع به باغ ناپیدا داستان‌هایی می‌شنود و به شدت کنجکاو می‌شود که بیشتر درباره آن بداند. این کنجکاوری به مری کمک می‌کند تا به دنیا بیشتر علاقه‌مند شود و حتی حالت بیمارگونه او نیز بهتر می‌شود.

در نهایت مری کلید این باغ‌ناپیدا را پیدا می‌کند و با قدرت‌های جادویی آشنا می‌شود که زندگی‌اش را دگرگون می‌سازد.

تصویرهایی که در صفحات این کتاب چاپ شده اند، اثر ارنست شپرد هستند. نسخه اصلی این ترجمه توسط انتشارات ویلیام هینمن در انگلستان منتشر شده است.

«باغ ناپیدا» در سومین چاپ توسط نشر نو با قیمت 38 هزار تومان با شمارگان 550 نسخه راهی بازار نشر شده است. این کتاب در مجموعه کتابخانه داستان‌های ادبیات کلاسیک به چاپ رسیده و مخاطب اصلی آن گروه نوجوانان است ولی این کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک ادبیات امریکا شناخته می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: