کد خبر: 35892
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 مرداد 1397 - 13:58

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار و گفتگو با دکتر محمد صنعتی در خانه وارطان

منبع : لیزنا
  یکصد و نوزدهمین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه های مجله بخارا که پنجشنبه، 4 مرداد با همکاری شهر کتاب در خانه وارطان برگزار می شود، به دیدار و گفتگو با محمد صنعتی اختصاص یافته است.
دیدار و گفتگو با دکتر محمد صنعتی در خانه وارطان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله بخارا، محمد صنعتی مدتی به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار گروه روانپزشکی در بیمارستان روزبه و دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به کار بود. وی صنعتی همچنین رئیس واحد روان‌درمانی در بیمارستان روزبه و نیز مسئول کمیته روان‌درمانی در انجمن روانپزشکان ایران است.

 

از آثار صنعتی می توان به کتاب‌های :

1- صادق هدایت و هراس از مرگ: بوف کور، تاریخ فرهنگی و اسطوره‌کشی، ساخت‌شکنی روان تحلیلگرانه بوف کور.

2- تحلیل‌های روانشناختی در هنر و ادبیات و جنب و جوش‌های ایستا، ساموئل بکت.

3- تحلیل روانشناختی زمان و نامیرایی در سینمای تارکوفسکی و هنر و ادبیات ذهنیت.

و چندین کتاب دیگر اشاره کرد.

حوزه های کار صنعتی در عین حال که روی موضوعات محدودی متمرکز است بسیار گسترده نیز می باشد، به این مفهوم که گاهی به مسائل خارج از حوزه روانکاوی و نقد ادبی به موضوعاتی که به نوعی جامعه شناسی فرهنگی و ادبی ارتباط پیدا می کند، نیز می پردازد. وی حدود ده سال پیش درباره روشنفکری دهه ۴۰ مقاله ای نوشت و بعد از آن هم یک گفتگوی بلند با سیروس علی نژاد انجام داد که در بخارا منتشر شد. به خاطر نقدی که او بر روشنفکری دهه ۴۰ داشت، بسیار بحث برانگیز شد، زیرا این نقد تا پیش از این هرگز اتفاق نیفتاده بود و بیشتر ستایش بود که البته ستودنی هم هست، اما آن دوره هیچ گاه از جهات فضای فرهنگی و روشنفکری ایران مورد نقد قرار نگرفته بود. همچنین باید از سخنرانی هایی علمی او یاد کنیم که فهرست آنها در سایت مجله بخارا قابل دسترسی است.

این نشست ساعت 9 صبح پنجشنبه، چهارم مرداد ۱۳۹۷ در خانه وارطان به نشانی  میدان فلسطین، طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: