کد خبر: 42988
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 دی 1399 - 12:40

داخلی

»

کتاب

تقدیر از بانوی فعال حوزه چاپ در بیستمین جشنوراه ملی چاپ

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مدیر اجرایی جشنواره چاپ برنامه‎های بیستمین جشنواره ملی چاپ را تشریح کرد.
تقدیر از بانوی فعال حوزه چاپ در بیستمین جشنوراه ملی چاپ

به گزارش لیزنا، محسن شمس، مدیر اجرایی جشنواره چاپ با اشاره به تغییرات در آیین نامه بیستمین دوره برگزاری جشنواره ملی چاپ گفت: امسال مسابقات با سبک و سیاق جدیدی برگزار می‌شود و در بخش‎های فنی، طراحی، محتوایی و پاسداشت زبان فارسی ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به تقدیر از بانوی فعال حوزه چاپ در این جشنوراه گفت: امسال در نظر داریم به منظور ارج نهادن و تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در میان بانوان فعال در حوزه چاپ از بانوی فعال حوزه چاپ تجلیل کنیم.

محسن شمس گفت: همچنین امسال از پیشکسوتان برگزیده، نوآور، کارآفرین برتر، صادرکننده برتر، کارشناس فعال حوزه چاپ کشور تقدیر خواهد شد.

بر اساس این  گزارش، علاقه‌‏مندان برای شرکت در این جشنواره می‏توانند تا تاریخ 10 بهمن ماه نسبت به ارسال آثار خود به جشنواره اقدام کنند.

علی مغانی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با اشاره به دغدغه‌های اهالی چاپ در دوران کرونا گفت: طی ماه‌های اخیر دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم‌ کرده‌اند و با وجود قول‌‌هایی که برای کمک به تولیدکنندگان داده شد، هیچ اقدامی انجام نشده و همکاران ما شرایط سختی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: برای مثال با اینکه امسال سال کم‌کاری برای همکاران ما بود اما همه آن‌ها موظف به پرداخت مالیات و سهم بیمه و ... شدند در حالی که دولت می‌توانست زمینه‌ای فراهم کند که در این شرایط سخت پرداخت سهم بیمه از سوی کارفرمایان حذف شود.

مغانی با بیان اینکه در خراسان رضوی سالانه چندین میلیارد صادرات محصولات چاپی داشتیم، عنوان کرد: ما به پنج کشور هم‌مرز استان خراسان یعنی افغانستان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان صادرات داشتیم اما الان همه آن‌ها قطع شده است زیرا وقتی نمی‌توانیم قیمت مواد اولیه را یک هفته ثابت نگه داریم طبیعتا مشتریان خود را از دست می‌دهیم.

وی در ادامه به بحث عدم واسپاری صنعت چاپ به وزارت صمت نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محتوای کار چاپی نظارت کند و مسایل فنی و تخصصی چاپ در حوزه وزارتخانه دیگری است اما متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه بدون نظرخواهی از صنف تصمیم‌گیری کرد.

مغانی همچنین درباره برگزاری جشنواره چاپ توضیح داد: بودجه‌ دفتر چاپ و نشر بسیار محدود است و در مقایسه با سایر کارها و برنامه‌ها مبلغ کمی برای آن در نظر گرفته شده و به همین دلیل این جشنواره نیازمند حمایت‌های مادی جدی است.

برچسب ها :