کد خبر: 43253
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 بهمن 1399 - 11:53

داخلی

»

کتاب

رییس اتحادیه لیتوگرافان عنوان کرد؛

برداشتن موانع به افزایش صادرات محصولات چاپی کمک می‌کند

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رییس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به اهمیت جشنواره چاپ گفت: ما در حوزه صادرات محصولات چاپی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و باید برای افزایش این ظرفیت‌ها اقداماتی انجام دهیم و یکسری از موانع را از پیش پای تولیدکننده برداریم.
برداشتن موانع به افزایش صادرات محصولات چاپی کمک می‌کند

به گزارش لیزنا، معراج محمدی رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره چاپ گفت: هر چه به حوزه چاپ بیشتر اهمیت دهیم قطعا کیفیت محصولات نیز ارتقا پیدا خواهد کرد و ما به درجه‌های بهتری از کیفیت خواهیم رسید اما اگر فقط هدف ما دغدغه برگزاری جشنواره باشد نمی‌تواند تاثیری داشته باشد. معتقدم در روند برگزاری جشنواره چاپ باید اهدافی را دنبال کنیم و اگر این اهداف را دنبال کنیم به ارتقای وضعیت چاپ خواهیم رسید.

وی یادآور شد: برگزاری برنامه‌هایی مثل جشنواره چاپ و نمایشگاه چاپ به ارتقای کیفیت و جایگاه این بخش در کشور کمک می‌کند ولی باید در نظر داشته باشیم که کیفیت کارها فدای کمیت آن‌ نشود.

محمدی همچنین با طرح این موضوع که با هدف‌گذاری می‌توان به بهتر شدن جشنواره چاپ کمک کرد، ادامه داد: علاوه بر هدف‌گذاری باید برای رسیدن به هدف هم تلاش کنیم. به عنوان مثال ما در حوزه صادرات محصولات چاپی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و باید برای افزایش این ظرفیت‌ها اقداماتی انجام دهیم و یکسری از موانع را از پیش پای تولیدکننده برداریم.

وی تاکید کرد: متولیان و برگزارکنندگان جشنواره چاپ مدیران و فعالان این حوزه می‌توانند در برگزاری جشنواره و هدف‌گذاری برای آن دقت بیشتری داشته باشند.  

محمدی با اشاره به برخی از موانع پیش روی فعالان چاپ گفت: البته مشکلاتی مثل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران وجود دارد که شرایط کار را برای تولیدکنندگان و برنامه‌ریزان این حوزه سخت می‌کند اما معتقدم می‌توان با تلاش به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد؛ برای اثرگذاری بهتر جشنواره چاپ باید اطلاع رسانی‌های خود را از جنبه‌های مختلف بین فعالان این حوزه انجام دهیم و افراد برگزیده را به تمام صنف و دست‌اندرکاران چاپ معرفی کنیم.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و علاقه‎مندان برای کسب اطلاعت بیشتر می‎توانند به پایگاه جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

برچسب ها :