کد خبر: 43064
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 دی 1399 - 12:08

داخلی

»

کتاب

عباس سرابیان گفت:

لزوم استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های چاپی استانی در جشنواره چاپ

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی  بر ضرورت استفاده از ظرفیت‎های استانی برای مشارکت هر چه بیشتر استان‎ها در بیستمین جشنواره ملی چاپ تاکید کرد.
لزوم استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های چاپی استانی در جشنواره چاپ

به گزارش لیزنا، عباس سرابیان؛ نایب‌رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی صنف شده است، گفت: تداوم این بیماری مشکلاتی برای همه صنایع ایجاد کرده و همه ظرفیت‌ها دچار دگرگونی و دگردیسی شده و صنعت چاپ نیز با دغدغه‌ها و مسایل زیادی برای کار روبرو شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه چاپ به دو بخش فرهنگی و صنعتی تقسیم می‌شود و در طول سال‌های مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده مشکلات فعالان این حوزه را حل کند. اما به نظر می‎رسد از نظر حقوقی و قانونی امکاناتی وجود ندارد تا برخی مسایل را پیگیری کند و فقط در حد نامه و نامه‌نگاری کارها را دنبال مي‌کند.

وی یادآور شد: بسیاری از قوانین واحدهای صنفی با قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همخوانی ندارد و بسیاری از قوانین مرتبط با صنعت چاپ نیاز به روزرسانی دارد زیرا قوانین تجاری و اقتصادی در دنیا و ایران در حال تغییر است.

سرابیان همچنین درباره جشنواره امسال توضیح داد: فراخوان جشنواره چاپ امسال به صورت عمومی منتشر شده است و تنها افرادی که با جشنواره آشنایی دارند یا واحدهای مجهز و به‌ روز در آن شرکت می‌کنند اما این در حالی است که در برخی مناطق با امکانات ناچیز کارهای نفیس تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در تهران و شهرستان‌های مختلف هستند، عنوان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که این واحدها شناسایی شوند تا به قوت جشنواره بیشتر افزوده شود زیرا واحدهای برخوردار از تجهیزات  کارهای نفیس تولید می‌کنند و طبیعتا باید کار درجه یک ارایه کنند.

سرابیان همچنین با ارایه پیشنهاد برای مشارکت سایر استان‌ها برای برگزاری جشنواره چاپ گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان‌های مختلف وجود دارد می‌توان فراخوان جشنواره را از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به همه واحدها حتی واحدهای کوچک ارسال کرد تا در این جشنواره مشارکت داشته باشند و تمهیدی اندیشیده شود تا برای تشویق چاپخانه‌داران افراد بیشتری در آن حضور داشته باشند.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی می‎توانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبت‎نام در بخش مسابقات به پایگاه  جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند. 

 

برچسب ها :