کد خبر: 43087
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 دی 1399 - 10:25

داخلی

»

کتاب

برگزاری نشست مجازی با دبیران علمی و سرگروه‌های استان‎های خراسان رضوی و اصفهان

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دو نشست هم‎اندیشی با دبیران علمی و سر گروه های استان‎ها برای برطرف کردن برخی ابهامات خبر داد.
برگزاری نشست مجازی با دبیران علمی و سرگروه‌های استان‎های خراسان رضوی و اصفهان

به گزارش لیزنا، علیرضا صدرالدینی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق شعار «ایران تهران نیست» تاکنون برای 10 استان اجازه صدور مجوز کتاب را صادر کرده است. در این استان‏ ها کارگروه نظارت بر نشر ایجاد شده است و دبیر علمی بر صدور مجوز کتاب‎ها نظارت دارد. 

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تصمیم گرفته شد جلسات با استان‎ها که سابق بر این به صورت حضوری برگزار می‎شد به صورت آنلاین انجام شود تا به ابهاماتی که در استان‎ها وجود دارد رسیدگی شود.

صدرالدینی تصریح کرد: در دی ماه سال جاری دو جلسه از طریق آنلاین با استان‎های خراسان رضوی و اصفهان برگزار شده است. در این جلسات حجت ا‎الاسلام و المسلمین هادویان و برخی از کارشناسان دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی حضور داشتند و ابهاماتی که در این استان‏ ها وجود داشت بررسی شد.

بر اساس این گزارش، سامانه یکپارچه صدور مجوز بررسی و نشر کتاب به ثبت درخواست  صدور مجوز کتاب برای مراحل مختلف دریافت مجوز نشر کتاب طراحی شده است. ناشران از طریق این سامانه قادر به تمدید مجوز و دریافت مجوز برای کتاب هایشان هستند.