کد خبر: 42773
تاریخ انتشار: شنبه, 15 آذر 1399 - 08:41

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری جشنواره کتابخوانی خُلق عظیم در سیستان و بلوچستان

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
جشنواره کتابخوانی «خُلق عظیم» با محوریت زندگی پیامبر اعظم و حضرت فاطمه زهرا(س) و بیانیه گام دوم انقلاب در سطح استان سیستان و بلوچستان و در فضای مجازی برگزار می شود.
برگزاری جشنواره کتابخوانی خُلق عظیم در سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا، باهدف اشاعه و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه  و معرفی کتاب های مرتبط با پیامبر اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، مقاومت، انقلاب اسلامی از طریق  انتشار گسترده این آثار، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، جشنواره کتابخوانی خُلق عظیم در فضای مجازی و در سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال  و در دو بخش فردی، گروهی و در بستر الکترونیک از طریق سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به آدرس www.samakpl.ir  برگزار می شود.

قالب های جشنواره

این جشنواره در قالب های نقاشی (الکترونیک)، پویش کتاب خوان مجازی (الکترونیک)،  چهارگزینه ای (الکترونیک)، خلاصه نویسی ( الکترونیک) و در سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می شود.

گروه سنی  کودک رده سنی  ۴ تا ۱۲ سال/ متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴

در این بخش کودکان می توانند در دو  قالب نقاشی و پویش کتابخوان با توجه به شرایط زیر شرکت کنند:

۱-  قالب نقاشی: 

مسابقه ی نقاشی در رده سنی کودک منوط به ارائه تصویر متناسب با موضوعات کلی مسابقه است. همچنین در ترسیم نقاشی از تمامی ابزار نقاشی(مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش) می توان استفاده کرد. 

۲- پویش کتابخوان:

کودکان فیلم های معرفی، بازگوئی قصه یا خوانش بخش های جذاب کتاب را می توانند در قالب پویش کتابخوان و به صورت فردی ارسال کنند. هنگام ضبط فایل های ویدئویی خود را معرفی کرده و نام کتاب مربوطه را ذکر کنند. همچنین فیلم ها در این قالب ترجیحاً به صورت عمودی ضبط و حداکثر در ۵ دقیقه و حجم ۷۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال شود.

ب: گروه سنی نوجوان ۱۳ تا۱۷ سال/ متولدین ۱۳۸۱تا ۱۳۸۵

۱-  قالب نقاشی:

علاقه مندان به نقاشی، می توانند از تمامی وسایل نقاشی ( مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش)  استفاده کنند. مسابقه ی نقاشی در رده نوجوان منوط به ارائه تصویر متناسب با مفاهیم اصلی مسابقه است.

۲-  قالب چهار گزینه ای:

نوجوانان می توانند با انتخاب یکی از منابع جشنواره مطابق ضوابط شرکت کنند.

۳- پویش کتاب خوان:

نوجوانان برای شرکت در این بخش می توانند معرفی کتاب را به دو صورت فردی و یا معرفی کتاب در قالب نشست کتاب خوان ترجیحاً به صورت افقی و در یک جمع (دوستانه، خانوادگی، همکاری و ...) حداکثر در ۵ دقیقه و حجم ۷۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال کنند. ارسال فیلم موبایلی فقط از منابع رده سنی نوجوان جشنواره مقدور است. هنگام ضبط فایل های ویدئویی خود را معرفی کرده و نام کتاب مربوطه را ذکر کنند.

ج: گروه سنی جوان و بزرگسال (بالای ۱۸سال/ متولدین ۱۳۸۰ به بالا)

۱- قالب چهار گزینه ای:

شرکت کنندگان می توانند با انتخاب یکی از منابع جشنواره مطابق ضوابط شرکت کنند.

۲-  پویش کتاب خوان:

علاقه مندان شرکت در قالب پویش کتاب خوان بایستی فیلم های معرفی کتاب را در یک جمع (دوستانه، خانوادگی، همکاری و .... )  ضبط و ارسال کنند. فیلم های قالب پویش کتاب خوان ترجیحاً به صورت افقی ضبط و حداکثر ۵ دقیقه و حجم ۷۰ مگابایت ضبط و در سایت جشنواره بارگذاری و ارسال شود.

شرکت کنندگان می بایست هنگام ضبط فایل های ویدئویی خود را معرفی کنند. همچنین قابل ذکر است ارسال فیلم موبایلی فقط از منابع رده سنی جوان و بزرگسال جشنواره مقدور است.

۳-  داستان نویسی(داستانک):

علاقه مندان شرکت در این بخش با توجه به منابع جشنواره داستانک حداکثر تا ۵۰۰ کلمه پرداخته و داستان خود را در قسمت مربوط به قالب داستان نویسی وارد کنند. داستان های ارائه شده نباید الگوبرداری شده از منابع اینترنتی یا غیر اینترنتی باشد.

منابع جشنواره:

۱- «کتاب کتاب» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و مطالعه

۲- «درسهای پیامبر اعظم» بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زندگی پیامبر اعظم (ص)

۳- «بصیرت حضرت فاطمه (س)» نوشته اصغر طاهر زاده با موضوع شهادت حضرت زهرا (س)

۴-«رفیق خوش بخت ما» نوشته سیدعبدالمجید کریمی با موضوع شهدای مقاومت

۵- «صعود چهل ساله» نوشته سید محمد حسین راجی با موضوع انقلاب اسلامی

۶- «بیانیه گام دوم انقلاب» 

 

علاقمندان می توانند تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۹ در این مسابقات شرکت کنند همچنین در پایان به ۷۵ نفر از منتخبین جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است منابع این مسابقه برای شرکت کنندگان به صورت pdf  از طریق سایت www.samakpl.ir  قابل دریافت است.