کد خبر: 44162
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 مرداد 1400 - 11:49

داخلی

»

کتاب

زیبای سیاه منتشر شد

منبع : انتشارات قدیانی
رمان معروف "زیبای سیاه" اثر "آنا سیوئل" با ترجمه‌ "راضیه ابراهیمی " منتشر شد.
زیبای سیاه منتشر شد

به گزارش لیزنا، انتشارات قدیانی، رمان معروف "زیبای سیاه" اثر "آنا سیوئل" با ترجمه‌ "راضیه ابراهیمی " را  منتشر کرد. زیبای سیاه به انگلیسی ( Black Beauty) رمانی منتشر شده در سال ۱۸۷۷ میلادی است. داستان این کتاب از زبان یک اسب سیاه که ابتدا سیاه (Darkie) و بعداً زیبای سیاه (Black Beauty) نامیده می‌شد، بیان می‌شود. داستان درد و رنج اسب‌ها در قرن نوزدهم را شرح می‌دهد و ماجراهایی که یک اسب در دوران زندگی‌اش از سر می گذراند.

زیبای سیاهی که با خواندن کتاب معرفی میشود بخش تاریکی را نشان میدهد که امید در آن جریان دارد . با یک داستان از یک تشبیه زیبا روبرو هستیم . آنا سیوئل به زیبایی مخاطب را وارد دنیای اسب‌هایی میکند که رام شده اند ، اهلی شده اند و چه زیبا و لطیف و زجر آور رابطه آدمی (تلخ یا شیرین) را بیان میکند . کتاب بیان «گذشت» است . بیان دانا بودن و با فکر کار کردن ، بیان تفکر کردن و داشتن حس خوب نسبت به حیوانات . این کتاب در میان نسل جوان اروپا و آمریکا و کشورهایی که ترجمه ای از این کتاب دارند جای پای خوبی باز کرده . در بطن زندگی مدرن امروزی خواندن کتابی که مخاطب را در میان پستوی احساس آنان با حیوانات جلو می‌برد خود امری آرامش بخش است . اما این اثر تنها برای سرگرمی مخاطب نوشته نشده است. شاید سیوئل در کنار معرفی رفتاری که بشر با حیوان دارد و اصلاح این رفتار با دست به دست شدن «زیبای سیاه» در بین مهترها و صاحب‌های گوناگون نمایش داده ، خواستار نمایش مسئله‌ی بزرگتری بوده است یعنی از «خود گذشتگی» . در جایی از کتاب با جمله ای معروف برخورد می‌کنیم «باید با دیگران همانطور رفتار کنیم که دوست داریم آنها با ما رفتار کنند.» همین جمله یکی از اهداف سیوئل را برای خلق چنین اثری نشان می‌دهد ….

انتشارات قدیانی رمان زیبای سیاه را در نوبت اول چاپ با قیمت 60000 تومان در 280 صفحه در اختیار علاقه مندان این رمان قرار داد.