کد خبر: 44230
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 مرداد 1400 - 11:05

داخلی

»

کتاب

صدوسی‌پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

منبع : روابط عمومی انتشارات سیمای شرق
صدوسی‌و‌پنجمین ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی و مشکلات و حواشی این طرح، آداب تنظیم‌گری، رسانه‌ها، وضعیت خوزستان منتشر شد.
صدوسی‌پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

به گزارش لیزنا، صدوسی‌و‌پنجمین ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی و مشکلات و حواشی این طرح، آداب تنظیم‌گری، رسانه‌ها، وضعیت خوزستان منتشر شد.

پرونده ویژه اینترنت و طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی»

پرونده ویژه شماره 135 ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره طرح جدید مجلس برای محدود کردن اینترنت، مشکلات وحواشی آن است و از منظرهای گوناگون این طرح بررسی شده که طرح جلد این شماره نیز به همین موضوع اختصاص پیدا کرده است.

از جمله مطالب این پرونده، یادداشتی از محسن آزموده، با عنوان «شکار سایه» است که این پرسش اساسی را بیان می‎کند: «این طرح از چه کسانی و در برابر چه چیزی صیانت می‌کند؟» کامبیز نوروزی، حقوقدان و روزنامه‌نگار، این موضوع را از زاویه حقوقی بررسی کرده است، حامد بیدی، بنیانگذار پلتفرم کارزار، از تجربه جمع‌آوری یک میلیون امضا علیه این طرح گفته است، مسعود سپهر، جامعه‌شناس سیاسی، در یادداشت خود از لزوم عقلانی و اجرایی بودن قوانین جهت ضربه نخوردن به اعتبار قانون گفته است. رضا قربانی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به لحاظ فنی این طرح را مورد بررسی قرار داده و رضا جمیلی، روزنامه‌نگار فناوری از ضربه خوردن کسب‌وکارها در پی تصویب این طرح گفته و پژوهشگران اندیشکده حکمرانی شریف در مقاله و یادداشتی از تجربه ملی شدن اینترنت در چین نوشته‌اند.

همچنین امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه و علی ورامینی، سردبیر هم یادداشت‌های این ماه خود را به همین موضوع اختصاص داده‌اند. امیرعباس تقی‌پور، در سرمقاله خود ضمن اشاره به این طرح، در نظر گرفتن زمان مناسب برای تصویب قوانین جدید و همچنین اولویت‌بندی مسائل و مشکلات را از اصول حکمرانی خوب می‌داند و معتقد است این موارد در اجرای طرح صیانت درنظرگرفته نشده‌اند. ورامینی هم در بخش سخن سردبیر به غیرعقلانی بودن این نوع از کنترل‌گری‌ها پرداخته و معتقد است این‌گونه تنظیم‌گری‌ها، قدرت اقناع افکارعمومی را در خود ندارد و منجر به مخالف‌های گسترده خواهد شد.

از برند شخصی بهرام بیضایی تا رسانه‌ها و بی‌آبی

نیوشا طبیبی در ادامه سلسله یادداشت‌های خود برای «صفحه زیبایی‌شناسی غذا» به فرهنگ مهربانی، نودوستی و تواضع ایرانیان در طول تاریخ پرداخته و معتقد است آنچه اکنون در شبکه‌های مجازی به شکل انتشار عکس غذاهای عجیب از نوکیسگان شاهد هستیم، بی‌اعتنایی به فرهنگ ایران و نادیده گرفتن درد و رنج مردم فقیر است.

حسین گنجی، روزنامه‌نگار و منتقد هنری در سلسله یادداشت‌های خود درباره برند شخصی به سراغ بهرام بیضایی این شخصیت تکین هنر معاصر ایران رفته است. فاطمه باباخانی نیز در یادداشتی با عنوان «انا عطشان» به توجهی مسئولین به اخطار‌های خبرنگاران درباره سد گتوند در رسانه‌ها، پرداخته است. همچنین شاهو صبار، پژوهشگر ارتباطات، در یادداشتی با عنوان «علیه روایت‌های شخصی» در تلاش برای تبیین است که چطور امکان دارد فردی خودش قابل اعتماد باشد اما سخنش نه.

در بخش ترجمه این شماره هم مطلبی از اکونومیست درباره نتفلیکس و خیز جدیدی که برداشته خواهید خواند.

علاقمندان می‌توانند برای خرید نسخه فیزیکی یا دریافت اشتراک سالیانه می‌توانند با شماره ۸۸۳۵۶۴۳۶-۰۲۱ تماس بگیرند.