کد خبر: 44910
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آذر 1400 - 09:38

داخلی

»

کتاب

قلک 90 منتشر شد

منبع : روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق
شماره 90 ماهنامه «قلک» ویژه دی‌ماه همراه با داستان‌هایی درباره شناخت و نوع برخورد با کودکان دارای اختلال اوتیسم، اخبار طنز از موضوعات روز و آشنایی با شغل کشاورزی برای کودکان سه تا هفت سال منتشر شد.
قلک 90 منتشر شد

به گزارش لیزنا، در نودمین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، به مناسبت شب‌های طولانی زمستان و شب چلّه، داستان‌ها و مطالبی متناسب با این جشن آورده شده است. همانطور که اولین چیزی که از این مناسبت به ذهن می‌رسد، قصه‌گویی بزرگ‌ترها پای کرسی و جمع شدن اهالی خانه دور هم است، طرح جلد شماره 90 ماهنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

در شماره دی‌ماه این ماهنامه کودکان با دو خرگوش قلکی به نام «بیجو و جیبو» در داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز» درباره شغل کشاورزی می‌خوانند و متوجه می‌شوند چگونه میوه‌های شب یلدا کاشته و تهیه می‌شود. علاوه بر آن کودکان همراه با «گوری» گورخر کوچکی که اوتیسم دارد، با این بیماری و نوع برخورد و تعامل با کسانی که به این اختلال دچار هستند، آشنا می‌شوند.

مطالبی که در قلک 90 می‌خوانیم: شعر «این همه حرف و صدا» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، داستان «خط‌های متفاوت گوری» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «جون من و مزرعه و کلی پیاز!» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «آقا خرسه صبر و تحمل ندارد» نوشته کارما ویلسون، ترجمه نازنین سودعلیزاده و تصویرگری جان چپمن و بخش اخبار قِل و قُلکی «غول سیب‌زمینی و لامای فراری» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی.

در هر شماره قلک مطالب و باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «غول سیب‌زمینی و لامای فراری» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات روز می‌خوانند و در بخش صبحانه ورزشی با استفاده از موادغذایی و خوراکی‌هایی که در خانه دارند، یک دوچرخه درست خواهند کرد.

شماره دی‌ماه نشریه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، طراحی جلد المیرا اسکندری، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی عراقی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 24صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این شماره کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

برچسب ها :