کد خبر: 46762
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 آذر 1401 - 11:12

داخلی

»

کتاب

صد و دومین ماهنامه «قلک» منتشر شد

منبع : انتشارات سیمای شرق
صد و دومین ماهنامه «قلک» با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی منتشر شد.
صد و دومین ماهنامه «قلک» منتشر شد

به گزارش لیزنا، در صدودومین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، طراحی جلد را المیرا اسکندری، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:

داستان «قایم موشک بازی فیلیک» نوشته لاله جعفری و تصویرگری ویدا کریمی به موضوع دوستی‌، همکاری، پذیرش و توجه به تفاوت‌ها می‌پردازد. داستان «مامان روزت مبارک» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو به مناسبت روز مادر که 23دی‌ماه است، ماجرایی جذاب را برای کودکان روایت می‌کند و با شروع فصل زمستان، شعر «چَمور موری دنبال گُل می‌گرده» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان‌شیرازی را می‌خوانیم.

برای آشنایی کودکان با مشاغل در بخش مجموعه داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی همراه با «جوجه‌جون» این‌بار هم با شغل جدید آشنا می‌شویم.

در هر شماره قلک بچه‌ها در بخش اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و به بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند. در این شماره در بخش اخبار با عنوان «تولد شنگول و منگول و حبه‌انگور» مطالبی درباره تولد سه جوجه جغد، پیرترین درخت جهان، تکنولوژی صحبت با حیوانات و خوکی که با گله گاوها بزرگ شده را می‌خوانیم.

دیگر مطالبی که در قلک 102 می‌بینیم و می‌خوانیم: شعر «کار درست» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه عبادی، آشنایی با بچه‌های دنیا: مراکش با عنوان «حتما چای بنوشید لطفا!» نوشته جویا میرزاده، داستان ماجراهای سام سفری و تاتام تند و تیزه_بچه میمون بازیگوش نوشته فرید صالحی و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، داستان «پرواز جوجه کبوتر» نوشته یگانه قاسمی و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو و در بخش «بچین و بچش» هم یک صبحانه روباهی درست خواهیم کرد.

شماره دی‌ماه نشریه «قلک» در هشتمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 32صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است.

برچسب ها :