کد خبر: 47231
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 ارديبهشت 1402 - 14:28

داخلی

»

کتاب

ماهنامه قلک 106 منتشر شد

منبع : لیزنا
صدوششمین شماره ماهنامه قلک ویژه اردیبهشت‌ماه همراه شعر، داستان‌، بازی و سرگرمی‌ با مطالبی درباره آموزش پس‌اندازکردن پول، آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و اقتصاد کشور سنگاپور و... منتشر شد.
ماهنامه قلک 106 منتشر شد

به گزارش لیزنا، صدوششمین شماره این نشریه به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی با هدف آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان است روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

در صدوپنجمین ماهنامه قلک، همراه با «بیجو و جیبو» دو خرگوش بازیگوش و همراه قدیمی قلک داستانی درباره برنده شدن در مسابقه، کار گروهی و گذشت را می‌خوانیم. داستان «اهه! جایزه مال همه است!» توسط نسترن فتحی نوشته شده و میثم موسوی تصویرگری آن را برعهده داشته است.

در بخش بچه‌های دنیا این شماره نیز به کشور سنگاپور می‌رویم و با آداب و رسوم، فرهنگ و اقتصاد این کشور آشنا می‌شویم. این بخش با عنوان «سبز مثل سنگاپور» توسط جویا میرزاده نوشته شده است.

در داستان «جوجه تیغی به مسافرت قهر می‌رود» نوشته لاله جعفری و تصویرگری ویدا کریمی، روایتی جذاب و لطیف درباره جوجه‌تیغی می‌خوانیم که با مامان‌تیغی و باباتیغی‌اش قهر کرده اما... .

همراه با دو بازی و سرگرمی که در صدوششمین ماهنامه قلک آمده، بچه‌ها در «بازی بگرد و پیدا کن» تلاش خواهند کرد تا با دقت تفاوت‌های دو عکس را پیدا کنند و در «چی درسته» با هدف آموزش مفاهیم محیط‌زیستی یاد می‌گیرند انجام دادن چه کاری درست و چه کاری اشتباه است.

در طراحی جلد این شماره که توسط المیرا اسکندری انجام شده است، با توجه به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در 28اردیبهشت‌ماه، به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

از دیگر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:

«اخمالوترین ماسک خرگوشی دنیا» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، «پول را پس‌انداز کن» ترجمه امیرعلی خلج و نویسندگی و تصویرگری سیندرز مک لئود و داستان «من و بابای ورزشکار» تصویرگری ویدا کریمی.

صدوششمین نشریه «قلک» در هشتمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. کارشناسی داستان‌های این مجله را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است.

 

برچسب ها :