کد خبر: 48142
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 23 آذر 1402 - 08:14

داخلی

»

کتاب

رمان دو جلدی «هوشمندان سیاره ی اوراک» تجدید چاپ شد

منبع : انتشارات قدیانی
رمان نوجوان «هوشمندان سیاره‌ی اوراک» اثر فریبا کلهر  در قطع رقعی در نوبت چاپ دوم منتشر شد.
رمان دو جلدی «هوشمندان سیاره ی اوراک» تجدید چاپ شد

به گزارش  لیزنا، فریبا کلهر سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه ادبیات کودک دارد. از او بدلیل داستان های بی شماری که نوشته به عنوان بانوی هزار قصه یاد می شود.

هوشمندان سیاره ی اوراک کتابی علمی تخیلی مناسب کودکان و نوجوانان است. این کتاب با شخصیت پردازی و داستان جذابی که دارد می تواند گزینه ی مناسبی برای خوانندگان کودک و نوجوان باشد. اوراک سیاره ای نامرئی در نزدیکی زمین است که موجوداتی هوشمند در آن زندگی می کنند. این سیاره اگرچه از نظر علم و تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از زمین است اما ساکنان آن هیچ احساسی ندارند غم، غصه، شادی و خنده برایشان مفهومی ندارد و تنها هدفشان پیشرفت علمی سیاره شان است. صبا دختری مهربان است که در کنار خانواده اش به خوبی زندگی می کند تا اینکه آنها برای تحقیقات او را می دزدند و به سیاره شان می برند. صبا که جلوه و نمادی از تمدن و فرهنگ غنی ایرانی است تلاش می کند که چراغ احساس را در درون این موجودات بی احساس روشن کند...

داستان های علمی و تخیلی در رشد فکری کودک و همچنین شکوفایی استعداد هایشان نقش بسزایی دارند علاوه بر این داستان روایتگر قدرت عشق و احساس است . این رمان کتابِ برگزیده ی سروش نوجوان نیز است.

در این داستان تصویری ایرانی پیدا می‌کنید. زندگی ایرانی، خانواده‌ی ایرانی، ارتباط ها و پیوندهای میان مردم ایران و با سه نسل ایرانی روبرو می شوید که با قلم توانمند نویسنده به شکل زیبایی از روحیه و حال و هوای ایرانیان برداشت شده است.

این کتاب قبلا در قطع وزیری کوتاه به صورت دو جلد مجزا و یک مجموعه‌ی دو جلدی مجموعا با 12 نوبت چاپ به تیراژ 49500 نسخه چاپ شده است