کد خبر: 48436
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 10 اسفند 1402 - 10:24

داخلی

»

کتاب

اختتامیه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» برگزار می‌شود

منبع : خانه کتاب و ادبیات ایران
آیین اختتامیه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» در خانه اندیشه‌ورزان ایران برگزار و از ایده‌های برتر تقدیر می‌شود.
اختتامیه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، اختتامیه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» هم‌زمان با آغاز فرایندهای اجرایی و سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکشنبه (سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۲) از ساعت ۹ تا ۱۶ در سه بخش برگزار می‌شود.

گفتنی است، نخستین رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» هم‌زمان با برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراخوان داد و در بازه زمانی یازده روزه این نمایشگاه بیش از ۲هزار ایده از شرکت‌کنندگان و خریداران کتاب دریافت شد. دبیرخانه رویداد پس ‌از پایان مهلت ارسال ایده‌ها را پالایش کرد و نهایتاً ایده‌ها به دو دسته ایده‌های خلاقانه و اجرایی تقسیم شدند که برای هر گروه از آن‌ها مسیر متفاوتی طراحی و اجرا شد.

ایده‌های خلاقانه، در فرایند مشاوره و راهنمایی برای پرورش ایده قرار گرفتند که در روز اختتامیه، توسط ایده‌پردازان ارائه و  داوری خواهند شد. ایده‌های اجرایی منتخب دبیرخانه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» نیز به رأی مردمی گذاشته شد تا مردم کتاب‌دوست به‌عنوان مخاطبین اصلی نمایشگاه کتاب، ۱۰اولویت اجرایی خود را انتخاب کنند. ایده‌های اجرایی منتخب مردمی قرار است در روز اختتامیه به شورای سیاست‌گذاری اعلام شود تا مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میثاق‌نامه اجرای این ایده‌ها را امضا و عملیاتی کنند. 

در کنار این دو گروه از ایده‌ها و ایده‌پردازان، تعدادی از افرادی که بهترین و بیشترین ایده را در بازه زمانی اجرای رویداد ارائه داده‌اند، به‌عنوان اعضای شورای مشورتی مردمی انتخاب و معرفی شدند. دیدار و برگزاری جلسه مشترک اعضای شورای مشورتی مردمی با قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بخش دیگری از برنامه‌های روز اختتامیه خواهد بود که طی آن، احکام اعضای شورای مشورتی مردمی نیز اعطا می‌شود. 

علاقه‌مندان برای حضور در آیین اختتامیه رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» می‌توانند از ساعت ۱۴ روز یکشنبه (سیزدهم اسفندماه )۱۴۰۲ به خانه اندیشه‌ورزان ایران واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷ مراجعه کنند.

این آیین به‌صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی  ketab.tv پخش خواهد شد.