کد خبر: 43051
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 دی 1399 - 14:15

داخلی

»

کتاب

اختتامیه اولین جایزه داخلی فلسطین برگزار می‌شود

منبع : مجمع ناشران انقلاب اسلامی
جایزه جهانی فلسطین در سال 1397 با همکاری برخی از نهادهای فرهنگی ایرانی و خارجی تأسیس شد. قرار است اختتامیه اولین جایزه داخلی روز دوشنبه  ۲۹ دی‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
اختتامیه اولین جایزه داخلی فلسطین برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، رضا اسماعیلی، دبیر جایزه داخلی فلسطین درباره روند برگزاری این جایزه گفت: برگزاری جایزه داخلی فلسطین به عهده انجمن قلم ایران است و بنده به عنوان دبیر انتخاب شده‌ام و برگزاری جشنواره را پیگیری می‌کنم. پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و تصمیم برای اجرایی شدن جایزه داخلی، فراخوان این جشنواره در اردیبهشت 98 در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منتشر و یک بار هم تمدید شد تا هنرمندان فرصت داشته باشند که آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

اسماعیلی در ادامه، ضمن بیان اینکه این جشنواره در پنج بخش داستان بلند، داستان کوتاه، شعر بزرگ‌سال، شعر کودک و پژوهش تنظیم شده است، گفت: آثار ارسال‌شده برای جشنواره نشان می‌دهد که ما در حوزه فلسطین که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حرف اول جهان اسلام است، متأسفانه آن‌طور که شایسته و بایسته است، کار نکرده‌ایم و از این موضوع غفلت کرده‌ایم. البته در شعار، همه‌ساله روز قدس را داریم و به خوبی هم تبلیغ می‌کنیم؛ اما در کار عمیق فرهنگی مثل چاپ کتاب یا پژوهش‌های علمی و چاپ مجموعه اشعار، واقعاً عقب هستیم و از این مسئله غافل مانده‌ایم.

دبیر جایزه داخلی فلسطین گفت: در فراخوانی که منتشر کردیم، خدا را شاکر هستیم که توانستیم آثار را جمع‌آوری کنیم و از بین آثار واصله به جشنواره، ۱۵ نفر برگزیده و تقدیری داریم که ۱۲ اثر برگزیده هستند و از سه اثر هم تقدیر خواهد شد.

اسماعیلی درباره زمان برگزاری این جایزه گفت: در جلسه اخیری که با همکاران مجمع ناشران انقلاب اسلامی داشتیم، مصوب شد که دوشنبه ۲۹ دی‌ماه را برای مراسم اختتامیه در نظر بگیریم و با حضور محدودی از برگزیدگان، اعضای هیئت‌مدیره انجمن قلم، خبرنگاران و برخی از اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مراسم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم. همچنین تدابیری اندیشیده‌ایم تا مراسم به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش شود.