کد خبر: 42307
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 شهریور 1399 - 17:55

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

طراحی شال‌هایی برای حمایت از دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان

منبع : شورای کتاب کودک
ده نفر از برجسته‌ترین تصویرگران کتاب کودکان جهان برای پشتیبانی از فعالیت‌های IBBY در سراسر جهان، شال یا روسری‌هایی با نسخه محدود و امضا شده عرضه کرده‌اند.
طراحی شال‌هایی برای حمایت از دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان

به گزارش لیزنا، ده نفر از برجسته‌ترین تصویرگران کتاب کودکان جهان برای پشتیبانی از فعالیت‌های IBBY در سراسر جهان، شال یا روسری‌هایی با نسخه محدود و امضا شده عرضه کرده‌اند. این تصویرگران که همگی برنده جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن (نوبل ادبیات کودک) هستند، برای کمک مالی به IBBY و فعالیت‌های مهم‌اش در جهان ده شال ابریشمی زیبا به عنوان اثری بدیع و منحصر به فرد خلق کردند. شال‌ها به تعداد محدود و در پنجاه نسخه برای هر طرح و در ابعاد ۵۰×۱۸۰ سانتی‌مترچاپ شده‌اند و هر کدام با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسند.
از ایران نام فرشید مثقالی در میان ده تصویرگر برتر جهان به چشم می‌خورد و تصویر زیبای او برای کتاب “ماهی‌سیاه کوچولو” زینت بخش یکی از شال‌هاست. همچنین شال دیگری با اثر پیتر سیس تصویرگر نامدار چک برگرفته از کتاب (همایش پرندگان، سیمرغ عطار) است.

تصویرگران دیگری که در این حرکت مهم دفتر بین‌المللی را همراهی کرده‌اند عبارتند از: آلبرتین، کوئنتین بلیک، رابرت اینگپن، روبرتو اینوچنتی، راجر ملو، ایگور اولینیکوف، کوتا پاکوفسکا و لیزبت زورگر است.

فروش این شال‌های زیبا از چهارشنبه ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.