کد خبر: 45041
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 دی 1400 - 13:49

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

به همت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی:

نسخه‌های خطی كتابخانه امام صادق (ع) قزوین دیجیتال‌سازی شد

منبع : لیزنا
یک هزار و 512 نسخه از کتب خطی کتابخانه حضرت امام صادق (ع) قزوین توسط کارشناسان کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در شهر قزوین  دیجیتال‌سازی شد.
نسخه‌های خطی كتابخانه امام صادق (ع) قزوین دیجیتال‌سازی شد

به گزارش لیزنا، مهدی کریمی؛ مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی با تاکید بر ضرورت حفاظت و نگهداری از میراث مکتوب بشری و توسعه منابع نفیس و دیرپای فرهنگ غنی اسلامی گفت: دیجیتال سازی این منابع طبق استانداردهای مربوطه و با هدف تهیه نسخه پشتیبان از منابع ارزشمند و میراث غنی بشری و همچنین تسهیل دستیابی پژوهشگران به آن منابع صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، آثار ارزشمندی از دفتر آیت‌الله حسینی زنجانی، مسجد جامع زنجان  و موزه بزرگ خراسان نیز دیجیتال‌سازی شده است.

کریمی به اقدامات کتابخانه دیجیتال رضوی در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و  تهیه نسخه پشتیبان از نسخه‌های خطی مراکزی از قبیل کتابخانه‌آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) شیراز، کتابخانه‌های ملی ملک، هرندی کرمان، وزیری یزد، آیت الله حکیم تهران، دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، مدرسه عالی نواب و همچنین کتابخانه هایی در شهرهای کرمانشاه، شوشتر، همدان، ساری، خوانسار، لار، کاشان، بیرجند، اراک ، نیشابور و اصفهان و ... را از جمله آن عنوان کرد.

وی با اشاره به دیجیتال‌سازی منابع مختلف مراکز برون سازمانی به صورت رایگان گفت: کتابخانه دیجیتال رضوی آمادگی آن را دارد تا نسبت به تصویربرداری و دیجیتال‌سازی برای نسخه‌های خطی نفیس کتابخانه‌ها، مراکز اطلاع رسانی و اشخاص حقیقی اقدام کند.