کد خبر: 45074
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 دی 1400 - 09:11

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

راهنمای ديجيتال معرفی آثار موزه‌های‌ آستان قدس رضوی راه اندازی می‌شود

منبع : لیزنا
مسئول امور موزه دیجیتال آستان قدس رضوی از راه‌اندازی راهنمای ديجيتال معرفی آثار سه گنجینه موزه آستان قدس رضوی در آینده نزدیک خبر داد.
راهنمای ديجيتال معرفی آثار موزه‌های‌ آستان قدس رضوی راه اندازی می‌شود

به گزارش لیزنا، عادل مطوری با اشاره به دیجیتال‌سازی آثار موزه‌ای به صورت تخصصی از نیمه دوم سال 98  گفت: این اقدام به‌منظور استفاده در مستندنگاری و نیز تهیه شناسنامه‌های علمی آثار برای معرفی در شبکه‌های اجتماعی، بازدید مجازی، راهنمای دیجیتال، ارائه تصاویر با کیفیت به پژوهشگران، نمایشگرهای لمسی و ... صورت گرفت.

 وی به رشد 15 برابری بازید مجازی از آثار موزه‌ای در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، 28 هزار و 841 بازدید صورت گرفته است.

 مطوری با بیان اینکه در حال حاضر امکان بازدید مجازی از گنجینه نسخ خطی قرآن و آثار مرتبط، گنجینه آثار اهدایی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، آثار استاد فرشچیان و موزه فرش و منسوجات برای عموم فراهم شده است، گفت: تاکنون سخت افزارهای لازم در فضاهای نمایشی نصب شده و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای مدیریت محتوای آثار و استفاده کاربران ایجاد شده است.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید مجازی از آثار موزه‌ای به آدرس اینترنتی digimuseum.razavi.ir و معرفی آثار در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به  آدرس https://idli.st/digimuseum_aqr و یا شناسه @digimuseum_aqr مراجعه کنند.

 

 

برچسب ها :