کد خبر: 45181
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 بهمن 1400 - 11:47

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نخستین نشریه بین المللی موزه ای در کشور:

زرین فام منتشر می‌شود

منبع : لیزنا
معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی از چاپ نشریه بین‌المللی موزه آستان قدس رضوی با عنوان زرین‌فام خبر داد.
زرین فام منتشر می‌شود

به گزارش لیزنا، مهدی قیصری‌نیک، با اشاره به پیشینه موزه آستان قدس رضوی به عنوان بزرگ‌ترین موزه وقفی ایران گفت: با توجه به کثرت و تنوع آثار موزه‌ها و پژوهش‌های انجام شده از سوی محققان کشور بر روی آثار مختلف این مجموعه، نشریه زرین‌فام زمینه‌ای را برای دسترسی پژوهشگران و متخصصان منابع تاریخی و هنری به اطلاعات این آثار فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: در این نشریه که به صورت دو فصلنامه در طی سال منتشر خواهد شد، علاوه بر درج مقالات علمی-پژوهشی در زمینه معرفی آثار موزه، فرصتی را برای تبادل یافته‌های علمی فراهم آورده و در راستای صیانت و محافظت نظام‌مند از آثار و میراث گذشتگان گام برمی‌دارد.

قیصری‌نیک، بررسی معماری و آثار تاریخی-فرهنگی موجود در مجموعه‌های آستان قدس رضوی، زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر آیینی در جهان ایرانی، موزه‌داری و فناوری‌های مرتبط با موزه شناسی را برخی از محورهای مقالات این نشریه عنوان کرد.

نشریه زرین فام از طریق سایت http://museum.aqr-libjournal.ir/ در عرصه بین‌الملل در دسترس علاقه‌مندان به این رشته قرار خواهد داشت.

این نشریه با صاحب امتیازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و اعضای هیات تحریریه داخلی و خارجی ازجمله شیلا بلر، شیلا کنبی و مارکوس ریتر منتشر خواهد شد.